După anul 2020, care a condus transformarea digitalizării într-un ritm susținut, impus de contextul pandemic, în 2021 se așteaptă ca procesul de adoptare a tehnologiilor digitale să avanseze.

Comportamentul consumatorilor continuă să evolueze în acest sens, iar companiile de tehnologie și-au reevaluat strategia.

Potrivit lui Dan Dery, vicepreședinte al companiei Motorola, agenda pentru 2021 va consemna câteva momente importante:

1: Smartphone-urile îi vor ajuta pe oameni să interacționeze și mai mult cu cei din jur

Comportamentul uman s-a schimbat semnificativ în anul 2020 – când mai mult ca niciodată, dorința de conectivitate și accesibilitate a fost evidentă. În calitate de OEM (Original Equipment Manufacturer – producător de piese ce pot fi comercializate și în afara rețelei), Motorola și-a actualizat deja politica de dezvoltare de produse, strategia de marketing și de afaceri pentru a fi aliniată la noile cerințe și, evident la noul normal.

Este, de asemenea, o oportunitate ca un nou val de inovație să aibă loc și să dețină un rol central în viața noastră de zi cu zi.

În 2021, și nu numai, această schimbare în comportamentul consumatorilor va fi un catalizator pentru inovația smartphone-urilor, care va depăși capacitățile tradiționale ale dispozitivelor din prezent.

Cu o conectivitate și o viteză îmbunătățită, datorită tehnologiei 5G și a procesoarelor de ultimă generație, smartphone-urile vor juca un rol din ce în ce mai important în viața noastră, menținându-ne conectați și în legătură permanentă cu cei dragi.

Îmbunătățirile de conectivitate vor permite dispozitivelor să interacționeze mai rapid și mai eficient cu alte echipamente, ajungând astfel să se poată transforma în console de jocuri sau în extensii ale desktop-urilor.

Pe măsură ce oamenii de toate vârstele îmbrățișează tehnologia în această eră a conexiunii de la distanță, vom începe să vedem și modul în care smartphone-ul ne va ajuta să îndeplinim mai eficient sarcinile care fac acum parte din acest nou normal - cum ar fi lucrul de la distanță, educația/școala online.

De altfel, cel mai mare câștig al ultimului an este faptul că smartphone-urile au jucat un rol esențial în adaptarea la noul context și au fost un instrument important care ne-a ajutat să colaborăm, să învățăm, să educăm și să ne conectăm cu cei din jurul nostru mult mai rapid.

2: În 2021, vom vedea o cerere crescută pentru tehnologiile care oferă o anumită experiență

Vom observa atenția sporită pe care companiile de tehnologie o vor acorda dezvoltării și introducerii pe piață a dispozitivelor care pot satisface consumatorii ce caută produse care să țină pasul cu stilul lor de viață ocupat, cu problemele și nevoile lor.

De exemplu, în ultimii doi ani, am văzut un interes crescut în ceea ce privește dispozitivele de gaming. Fie că este vorba de un PC cu specificații de joc impecabile, cum ar fi Lenovo Legion 7i, sau un smartphone care oferă jucătorilor o experiență audio impresionantă, un afișaj captivant și cele mai rapide viteze de pe piață, cum ar fi motorola edge+, vom vedea că această temă va continua să fie prezentă și în 2021.

Anul acesta, consumatorii vor căuta soluții care să ofere portabilitate, fără să compromită inteligența și funcționalitatea care vine la pachet cu un afișaj mai mare. În ciuda faptului că am călătorit mai puțin în acest an, utilizatorii au acum mai mult decât oricând nevoie de soluții tehnologice suficient de flexibile și portabile pentru a ține pasul cu stilul lor de viață.

În acest timp, purtăm mai puține lucruri cu noi decât în trecut, deoarece drumurile noastre până la serviciu constau acum în urcatul scărilor din casă, plimbatul până la bucătărie sau până în camera de zi.

Pe măsură ce transportăm laptop-urile, încărcătoarele și notebook-urile noastre dintr-o cameră în alta, soluția va fi reprezentată de un dispozitiv pliabil care poate oferi portabilitate și funcționalitate.

3: Realitatea virtuală și augmentată se va extinde și în segmentul cumpărăturilor

În 2021, soluțiile de realitate virtuală și augmentată (VR/AR) se vor extinde dincolo de jocuri și educație, în segmentul de cumpărături. Anul acesta, consumatorii din întreaga lume au făcut un pas înapoi de la cumpărăturile fizice din magazine, mai ales ca urmare a distanțării obligatorii cauzată de COVID-19 și nu considerăm că această nouă tendință se va schimba prea curând.

Având în vedere că volumul de dispozitive 5G a atins 190 de milioane de unități numai în 2020, vom începe să vedem consumatorii folosind VR/AR pentru a testa produsele, pentru a încerca o nouă ținută sau chiar pentru a-și proiecta spațiile de locuit, din confortul casei lor.

Cumpărarea sau testarea unui potențial produs nou nu va mai necesita atingerea fizică a cumpărătorului, iar producătorii vor trebui să găsească modalități de a crea experiențe cât mai reale pentru consumatori. Cu toate acestea, adoptarea pe scară largă a tehnologiei 5G va asigura implementarea rapidă a unor astfel de experiențe de comercializare.