Volumul de muncă în HR acum, față de perioada anterioară pandemiei este mai mare, reiese din studiul Happy Recruiter.

Peste 51% din recrutori lucrează mai mult în această perioadă, în timp ce doar 17.88% din ei afirmă că lucrează mai puțin.

Doar 40% din recrutori au un volum de candidați mărit față de perioadele anterioare.

Chiar dacă cifrele arată că numărul șomerilor în România este în creștere, 35% din companii au mai puțin candidați la joburile disponibile decât în perioada anterioară pandemiei.

3 din 4 recrutori văd o schimbare a criteriilor după care candidații caută un job nou.

Stabilitatea este principalul criteriu pe care o persoană o dorește atunci când își caută un loc de muncă. Alte criterii, dezvoltarea profesională, beneficiile adiționale salariului și siguranța personală sunt următoarele în criteriile de top a selecției jobului.

În România peste 10 milioane de oameni folosesc Facebook, cea mai mare bază de date de candidați.

4 din 5 companii se folosesc de Facebook pentru a-și căuta personal pentru joburile lor vacante, în timp ce o treime postează pe diverse site-uri de joburi. Un studiu realizat de Happy Recruiter în iunie 2020 arată că din 18.446 de persoane din România cu vârsta de peste 18 ani, aproape 75% au afirmat ca petrec pe Facebook mai mult de 3 ore pe zi.

Stabilitatea și brandingul companiilor vor avea un rol major în decizia candidaților.

Deși 95% din recrutori consideră importantă prezența companiei în social media, doar 38% din angajatori investesc in employer branding. Dacă recrutorii are avea o baghetă magică și ai putea rezolva o singură problemă în recrutare, problema pe care ar rezolva-o ar fi: seriozitatea candidaților (fenomenul de ghosting).

Dora este un robot care preia toate sarcinile obositoare, consumatoare de timp, repetitive, din procesul de căutare și selecție. Dora caută pe internet - în special pe Facebook - intervievează candidații și trimite cei mai buni candidați la angajator. Prin robotizarea acestor sarcini, procesul de recrutare accelerează și facilitează disputa pe talente. De asemenea, datorită robotului, recrutorii își vor atinge mai eficient obiectivele profesionale.

În plină pandemie digitalizarea proceselor de recrutare devine obligatorie.

Automatizarea proceselor în recrutare, primul screening al candidaților, programarea la interviuri și chiar faza de respingere a candidaților care nu sunt eligibili - sunt principalele sarcini zilnice pe care recrutorii ar dori să fie preluate de un asistent virtual și automatizate.

Potrivit aceluiași studiu realizat de Happy Recruiter, cei mai mari consumatori de timp din munca de recrutare. Un recrutor petrece în medie 5 minute pentru a evalua o aplicație. Un recrutor petrece 3 ore / zi pentru a suna candidații care au aplicat la joburi. Un recrutor respinge 4 din 5 candidați după primul screening.

Puteți vedea rezultatele studiului realizat de agenția Happy Recruiter accesând acest link.