Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro
Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.
Urmărește specialiștii!
Dacă ești un membru al generațiilor Y sau Z, sunt șanse foarte mari să preferi o zonă de lucru de tip ”open space” - pentru că îți dorești să colaborezi cu ai tăi colegi, să împărtășiți idei și să vă dezvoltați împreună, să muncești într-un spațiu aerisit în care să nu simți că pereții vin spre tine. Potrivit unui studiu realizat de Poly, mai mult de jumătate dintre angajați preferă un birou deschis, iar numărul crește și mai mult dacă vorbim exclusiv de angajații din generațiile Y șI Z.
Totuși, din dorința de a-și ține mulțumiți angajații și de a atrage persoane tinere, capabile și cu idei proaspete, angajatorii riscă pierderi masive. De ce? Deoarece oricât de atrăgătoare ar fi aceste spații la nivel teoretic, în practică sunt un coșmar pentru nivelul de productivitate al angajaților.
Potrivit aceluiași studiu realizat de Poly, efectuat pe un eșantion de 5.151 de muncitori din 10 țări, 99% din angajații care lucrează în birouri deschise sunt distrași cel puțin de câteva ori pe zi. ”De câteva ori pe zi” parcă nu sună atât de rău, nu e așa? O altă statistică spune că 4 din 10 angajați sunt ”distrași întotdeauna” sau ”foarte distrași”. Deja ești un pic îngrijorat? Aproape 1 din 3 angajați din birourile deschise pierd o oră sau mai multe de muncă din cauza unui mediu care nu le permite să se concentreze. Ore pentru care tu plătești și pentru care angajații tăi se chinuie (știm că instinctul este să dai vina pe angajați, dar adevărul este că reducerea distracțiilor din birou ar crește angajamentul, satisfacția și bunăstarea lor).
Ucigașii de productivitate: ce îi distrage pe angajații din birourile deschise
Colegii care vorbesc tare la telefon, aniversările, colegii care vorbesc între ei în apropiere, spațiile de joc și joacă, telefoanele care sună și alarmele și animalele de companie din birou. Da, sunt unele companii în care câinele Azor sau pisicul Tomiță sunt angajați de onoare. Dar să nu ne lăsăm distrași de la subiectul principal.
Lucrurile devin și zgomotoase când ne uităm către companiile în care majoritatea muncii se desfășoară la telefon sau în apeluri video. Angajații sunt înconjurați permanent de alți oameni care desfășoară conversații. Așadar, nu ar trebui să ne surprindă faptul că unii vor încerca să se izoleze sau să se ascundă de zgomot, alții vor încerca să îi convingă pe cei care deranjează să se oprească (și știm că asta nu funcționează niciodată) sau chiar vor depune plângeri către management. Mai mult, potrivit studiului Poly, unul din cinci angajați recunosc că nu au găsit nicio soluție - îngrijorător este că cifra ajunge la 3 din 5 respondenți când vine vorba despre un segment de vârstă mai ridicat.
Dar zgomotul nu ucide doar productivitatea angajaților, ci și credibilitatea firmei. Câtă încredere poți avea într-un reprezentant al unei companii dacă în conversația telefonică sau audio-video pe care ai avut-o cu acesta ai auzit fel de fel de zgomote pe fundal, nu ai înțeles jumătate dintre lucrurile pe care respectivul angajat ți le-a zis sau acesta a trebuit să țipe jumătate de convorbire pentru a-și acoperi colegii din vecinătate?
Dar există soluții.
Liniștea cea de toate zilele și eroii de la departamentul IT
Când ție ți-au fost perturbate liniștea și concentrarea, te-ai gândit vreodată să apelezi la departamentul IT? Nu. Cei mai mulți dintre angajați merg la managerul lor direct, la HR sau la structura responsabilă de facilități - doar 1 din 7 angajați apelează la departamentul de IT pentru a-și rezolva problemele.
Dar de ce ai merge la omul de la IT când colegul de lângă tine ascultă muzică în timp ce tu ai un apel important? Sau de ce ai alerta departamentul tehnic când ești deranjat de sunetele de Mortal Kombat din apropiere? Pentru că departamentul IT are dreptul și accesul la tehnologiile și instrumentele care ar putea să reducă distracțiile zgomotoase. Și departamentul IT ar putea face o cerere pentru echiparea biroului cu soluții care să garanteze atât liniștea angajaților cât și claritatea convorbirilor.
Pentru ședințele prin video-call, o sală de întâlnire ar putea fi transformată în mediul perfect pentru colaborare și creativitate - o oază de productivitate în mijlocul unui open space plin de distrageri. Soluțiile de videoconferință Polycom Studio oferă cea mai bună calitate audio-video, dar și tehnologii care reduc zgomotele de fundal, pentru muncă neîntreruptă.
Iar pentru angajații din ”zona de luptă” există mereu numeroase modele de căști Poly cu Active Noise Cancelling, căști care elimină clefăitul colegului care mestecă gumă zgomotos, țăcănitul de taste, sunetul mașinilor care trec pe stradă, chiar și mieunatul lui Tomiță. Și, cu microfoane capabile să blocheze și ele zgomotele de fundal, nici interlocutorii nu vor trebui să tolereze distragerile din biroul deschis.