Nifty Learning este un sistem de Learning Management care este folosit în România de bănci precum Banca Transilvania, First Bank, dar și de companii precum eMAG. Nu ai auzit prea des de ei, dar au crescut constant. În contextul Rubik Garage - Scale to USA, acceleratorul pus la cale în SUA de Rubik Hub, ne-am întâlnit cu Liz Ștefan, cofondatoare a startup-ului, pentru a vedea în ce stadiu sunt.

Dezvoltare regională și internațională

"Nifty Learning este o platformă de învățare pentru corporații. Ajutăm companiile să investească așa cum trebuie în educația angajaților", spune Liz Ștefan, cofondatoare al startup-ului, alături de Victor Bojica (CTO), Cristian Niamțu (COO) și Bogdan Cărpușor (Product, CPO).

Nifty Learning nu e un proiect la început de drum, ci au crescut. Au profitat și de participarea la acceleratoare de business internaționale, așa cum este Techstars Berlin, iar astăzi, spune Liz, sunt folosiți de 20% din sistemul bancar din România.

"Avem o poziție bună în România, prin Banca Transilvania, eMAG, First Bank, dar acum vrem să ne extindem în Statele Unite, de asta suntem și aici", explică Liz Ștefan, într-o discuție cu start-up.ro la Austin.

Pe lângă România, Nifty e folosit în regiunea est-europeană, adică în Bulgaria, Polonia, Ungaria. Dar urmăresc piețe precum Spania, Elveția sau Olanda, dar și Statele Unite. "Vrem să testăm piața americană și să ne validăm produsul aici", explică Liz Ștefan.

O piață cu o competiție uriașă

Liz Ștefan explică faptul că piața de platforme care ajută corporațiile să facă training pentru angajați e foarte extinsă. Și mărturisește că "e foarte dificil pentru un sistem ca al nostru să nu fie util pentru companii".

"Ca să fiu sinceră, în industria noastră competiția e foarte mare. Un produs trebuie să fie capabil să ofere diferite tipuri de conținut angajaților. De exemplu, în banking, unde ai campanii de învățare și testare care trebuie raportate autorităților. Așa că o platformă trebuie să te ajute să faci asta rapid ca să nu ai probleme cu auditul. De asemenea, un produs trebuie să-ți ofere momente de încântare. Vrem să creăm o experiență bună a utilizatorilor, chiar dacă vorbim de o platformă de învățare profesională", spune cofondatoarea Nifty Learning.

Nifty a pornit cu o misiune dificilă. Să lucreze cu corporații. Produsul funcționează pe un model de business Software as a Service, unde costă 700 de dolari pe lună pentru firmele cu până la 250 de angajați, iar ulterior sunt prețuri personalizate. Pentru un startup această misiune e dificilă.

"Ne-a ajutat că am făcut un produs de calitate. Suntem o echipă cu experiență în învățare și dezvoltare de produse IT. Am avut un MVP bun și am adăugat multe funcționalități între timp. E dificil să vinzi ca startup către o firmă de tip enterprise, dar am avut încredere din partea eMAG și Banca Transilvania, care au fost clienți la începuturile noastre", spune Liz Ștefan.

Extindere în SUA

Nifty Learning caută piața americană pentru a se dezvolta și pentru a găsi noi clienți, dar momentan sunt la faza de testare și înțelegere a nevoilor.

"Pentru ca o platforma ca a noastră să fie de succes, trebuie să avem parteneri care să o distribuie către rețeaua lor. Dacă ne ducem prin cold emailing, nu vom avea așa de mare succes. Căutăm oameni în Statele Unite care să ne poată introduce", explică Liz.

Nifty Learning s-a alăturat programului Rubik Garage - Scale to USA, care a avut și această componentă de a duce startup-urile în Statele Unite și a facilita întâlniri cu reprezentanți din ecosistem tocmai pentru că e printre puținele programe de accelerare cu această direcție.

Ca țintă pentru finalul lui 2024, Liz Ștefan menționează că dorește ca Nifty Learning să aibă o prezență clară în SUA și un venit anual recurent de un milion de dolari.