Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 1 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
HMD Global, firma care produce în acest moment telefoanele Nokia, se pare că va relansa legendarul 3310, unul dintre cele mai populare telefoane din istorie, cunoscut pentru rezistența sa. Rămâne întrebarea, de ce?
Nokia 3310 a fost lansat în 2000 și a fost unul dintre cele mai populare telefoane de pe planetă, în epoca în care nu ne gândeam că vom avea și smartphone-uri. Era simplu, era rezistent și robust. Potrivit VentureBeat, Nokia 3310 s-ar putea întoarce la Mobile World Congress 2017 din Barcelona, iar HMD Global pregătește o relansare.
Potrivit informațiilor de până acum, care nu sunt foarte detaliate, Nokia 3310, varianta 2017, va fi o variantă modernizată, dar care va păstra caracteristicile de bază ale bunicului său: rezistență, ecran simplu și autonomie a bateriei foarte mare. De altfel, ideea e ca Nokia 3310 să fie un telefon de rezervă pentru momentul când te lasă bateria la smartphone.
Lansarea ar urma să fie pe 26 februarie, iar Nokia 3310 ar costa 59 de euro. La Mobile World Congress, Nokia va lansa modelele Nokia 3 și Nokia 5, smartphone-uri cu Android și ecrane de 5,2 inci și Nokia 3. Telefoanele sunt în categoria medie a pieței, pentru că au 2GB de RAM și camere de 12 megapixeli. Nokia 6 a fost deja lansat în China, unde a avut rezultate impresionante.
De ce ar lansa HMD Global Nokia 3310? În primul rând, e o chestiune de branding. Fanii Nokia sunt melancolici. Au trecut prin epoca Windows, iar acum prin epoca Android, dar nu au ami simțit ce simțeam cu toții atunci când aveam în mână un telefon Nokia legendar. Telefoane care au devenit simboluri. Cred că această renaștere ca a lui Lazăr e una simbolică, prin care HMD să spună că Nokia e tot aici și spiritul său nu a murit.
În plus, în total, Nokia 3310 a fost vândut în 126 de milioane de exemplare. În plus, în regiunea Asia/Pacific, cota de piață a telefoanelor de tip feature este încă de 66% față de smartphone-uri. Telefoanele simple nu vor dispărea în totalitate, iar Nokia poate acapara o parte din aceasta, ceea ce duce la un cash flow pozitiv care să fie folosit pentru a crea smartphone-uri.