”Trimestrul trei este de obicei cea mai dificilă perioadă a anului pentru noi, ca și pentru orice afacere din agrobusiness de altfel, fiind o perioadă în care sezonul de recoltare pentru grâu și rapiță se suprapune cu sezonul de vânzări pentru campania de toamnă. Din punct de vedere al producției, logisticii și finanțelor, este un trimestru foarte solicitant pentru întreaga companie. Anul acesta, pe lângă provocările obișnuite, am fost nevoiți să ne confruntăm și cu limitările cauzate de o pandemie globală, precum și de o secetă severă întâlnită în toată Europa. Dar, în ciuda acestui context dificil, datorită modelului nostru solid de business, la 30 septembrie deja ne atinsesem obiectivele pentru venituri și profit aprobate pentru întregul an 2020” a declarat Vlad Popescu, CEO Norofert SA.

La nivel de grup, Norofert a închis primele nouă luni ale anului 2020 cu o creștere de 318% a veniturilor din exploatare, cifra de afaceri crescând cu 258% de la 5,7 milioane lei la 30 septembrie 2019 la 20,4 milioane lei la 30 septembrie 2020.

La creșterea semnificativă a cifrei de afaceri a contribuit efortul echipei de vânzări, precum și poziția în creștere a produselor Norofert pe piața inputurilor organice și a celei convenționale.

Pe parcursul anului 2020, grupul a văzut beneficiile loturilor demonstrative înființate în campania de toamnă 2019 pentru grâu și rapiță, precum și pentru floarea soarelui, porumb și soia în timpul campaniei de primăvară 2020.

Grupul are o rată de conversie a clienților de aproximativ 85% pentru fermierii care au găzduit loturi demonstrative Norofert. La nivelul întregului portofoliu de clienți, în 2020, grupul a înregistrat o rată de fidelizare de 95%, atât pentru inputurile ecologice, cât și pentru cele convenționale.

Ca urmare a dezvoltării semnificative a afacerii, grupul a închis perioada de 9 luni cu un rezultat operațional de 8,4 milioane lei, o creștere de 460% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un rezultat brut de 6,5 milioane lei, cu o creștere de 348%.

Astfel, grupul a încheiat perioada cu profit net consolidat de 5,3 milioane lei, o creștere de 290% față de primele 9 luni ale anului 2019. Conducerea atribuie această îmbunătățire semnificativă a performanței capitalului accesat de Grup de la Bursa de Valori București.

Pe durata celui de-al treilea trimestru, grupul a continuat procesul de expansiune în Statele Unite ale Americii. În iulie 2020, grupul a primit aprobarea pentru distribuția și comercializarea primelor patru produse dezvoltate special pentru piața din SUA.

Concomitent, Norofert a înființat mai multe loturi demonstrative în Ohio, utilizate ca vârf de lance pentru promovarea produselor sale în Ohio și statele vecine. În plus, din septembrie, grupul a început negocieri cu retaileri interesați de comercializarea produselor Norofert atât online cât și în magazinele fizice.

Conducerea se așteaptă ca primele vânzări pe piața din SUA să se realizeze deja înainte de sfârșitul anului, cu o creștere a activității abia din 2021.

Pe 20 noiembrie 2020, înainte de publicarea rezultatelor la T3 2020, acțiunile Norofert se tranzacționau la un preț de 11,9 lei pe acțiune. Prin urmare, capitalizarea de piață a Norofert la 20.11.2020 a atins 95,5 milioane de lei, cu o creștere de 287% de la listarea companiei pe piața AeRO din 3 martie 2020.

Înființată în 2000 ca afacere de familie, compania a început inițial ca importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate de pe piețele occidentale în România. În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide precum și tratamente foliare și pentru semințed rețetele sale originale. Între 2017 și 2019, compania a înregistrat o creștere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain și a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă.

Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito).

Pe 3 martie 2020, acțiunile companiei au intrat la tranzacționare pe Bursa de Valori București sub simbolul „NRF”, iar pe 5 iunie 2020, obligațiunile Norofert au debutat sub simbolul „NRF25” pe piața ATS-Bonds a BVB.