UiPath a chestionat peste 500 de directori executivi și manageri seniori din companiile mari și a constatat că aceștia solicită din ce în ce mai mult angajaților cât și noilor candidați să aibă abilități de automatizare și cunoștințe de Inteligența Artificială (AI).

Atunci când au de ales între doi candidați cu calificări similare, 73% dintre directorii executivi chestionați răspund că ar alege candidatul cu mai multă experiență în automatizare și instrumente AI, chiar dacă rolul nu cere aceste abilități.

Peste tot în lume, companiile se îndreaptă către automatizare pentru a spori productivitatea afacerilor și satisfacția angajaților – de fapt, un studiu condus de Forrester Consulting pentru UiPath constată recent că aceste companii se folosesc tot mai mult de automatizare pentru a răspunde noilor presiuni din afaceri și de pe piață cauzate de pandemie.

Susținând această tendință, 70% dintre directorii chestionați de UiPath menționează că organizațiile lor investesc deja în instrumente de automatizare sau AI, iar 18% dintre aceste organizații le folosesc în toate departamentele.

Pe măsură ce automatizarea și AI devin mai prevalente în companii, sondajul UiPath, realizat în octombrie 2020, a încercat să înțeleagă cât de important este pentru executivi ca angajații lor - chiar și cei cu roluri non-tehnice - să aibă abilități de automatizare și AI.

Studiul a constatat că:

  • Abilitățile de automatizare și AI devin din ce în ce mai importante pentru toți angajații, indiferent de fișa postului. Majoritatea directorilor chestionați (70%) consideră că este important ca angajații cu roluri non-tehnice să aibă cunoștințe practice de automatizare și instrumente AI. Sondajul a constatat că 94% dintre persoanele cu roluri non-tehnice din organizațiile respondenților interacționează deja cu tehnologiile de automatizare și AI sub o anumită măsură. Atunci când directorii caută să angajeze un nou candidat, chiar și pentru rol non-tehnic, 69% dintre directorii întrebați consideră că este important ca aceștia să aibă experiență și / sau cunoștințe despre automatizare și instrumente AI - și 73% ar alege pe cineva cu abilități de automatizare între doi candidați similar calificați.
  • Angajații cu abilități de automatizare și AI își vor crește oportunitățile în carieră. Patruzeci și patru la sută dintre directorii chestionați consideră că automatizarea și competențele AI pot lărgi responsabilitățile angajaților; 64% menționează că aceste competențe pot crește salariile angajaților; iar 67% spun că acestea le pot oferi angajaților mai multe oportunități de promovare în carieră în cadrul organizației lor.
  • Automatizarea și AI vor fi o necesitate pentru locurile de muncă în viitor, spun 83% dintre directorii chestionați. Pandemia nu a făcut decât să propulseze aceasă necesitate, 82% fiind de acord că pandemia și obligativitatea angajaților de a lucra la distanță au crescut nevoia ca aceștia să aibă cunoștințe practice de AI și automatizare.

Educația în domeniile automatizării și a AI trebuie să fie prioritizate, astfel încât angajații să poată dobândi abilitățile de care au nevoie pentru a avea succes la locul de muncă. Competențele pe care executivii chestionați le cer acum complementează un studiu anterior al UiPath cuprinzând 4.500 de angajați la nivel mondial, care a descoperit că 91% dintre lucrătorii chestionați consideră că angajatorii ar trebui să fie mai dispuși să investească în abilități de formare digitală și tehnologică pentru ca angajații lor să aibă succes la locul de muncă în viitor.

“Auzim tare și clar că directorii executivi vor ca toți angajații să aibă abilități de automatizare și AI și că angajații, la rândul lor, solicită programe de formare pentru a folosi cu succes cu aceste tehnologii emergente. Pe măsură ce ne continuăm activitatea în medii de lucru bazate pe automatizare, este absolut crucial pentru toți angajații să aibă acces la automatizare și educație AI. Angajatorii trebuie să le ofere angajaților inițiative de formare, astfel încât să se folosească cât mai bine de tehnologii precum automatizarea, astfel încât să fie mai productivi și mai mulțumiți în cariera lor și să ajute la creșterea business-ului”, afirmă Tom Clancy, Senior Vice President, UiPath Learning.

UiPath se angajează să pregătească, să perfecționeze și să recalifice lucrătorii din toate mediile tehnice și non-tehnice. Prin platforma sa de educație online, UiPath Academic Alliance, compania furnizează, de asemenea, programe de învățământ și enterprise software RPA complet funcțional către instituții din întreaga lume.