Conform aceluiași studiu, la nivel mondial, numai 75% dintre respondenți se consideră ca fiind prosperi.

Când vine vorba de portretul unei persoane prospere, la nivel național, aceasta ar trebui să fie sănătoasă, să aibă un loc de muncă sigur și bine plătit, o familie iubitoare, să dețină o casă și să fie capabil să ofere o educație bună copiilor.

16% dintre români se simt confuzi în legătură cu aspectele financiare

Studiul intitulat Barometrul Prosperității Financiare. Percepții despre Prosperitate în Țările Emergente, realizat de PayU - divizia fintech și de plăți online a Prosus, un grup global din domeniul online, deținut de Naspers, relevă faptul că românii sunt destul de stăpâni pe situație în ceea ce privește aspectele financiare.

În comparație, în alte țări emergente precum Turcia, Grecia sau Polonia, 21%, 24%, respectiv 26% din populația vizată se simte confuză în legătură cu aspectele financiare. La polul opus se află Ungaria, unde numai 10% dintre respondenți văd aspectele financiare ca fiind confuze.

Întrebați despre cum cataloghează starea financiară actuală a gospodăriei, 58% dintre respondenții români au declarat că este confortabilă, poziționându-i pe primul loc între țările europene emergente unde studiul a fost realizat.

În același timp, 56% dintre respondenții români sunt optimiști în ceea ce privește viitorul, considerând că starea financiară a gospodăriei se va îmbunătăți în următoarele 12 luni. Pe primul loc se află turcii, unde 64% dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitor, în timp ce la polul opus de află Grecia, unde numai 30% dintre respondenți văd un viitor mai bun.

Românii „se descurcă”, dar sunt și printre cei mai optimiști

6 din 10 români consideră că serviciile financiare îi pot ajuta să își planifice un viitor mai prosper

Mai bine de 56% dintre românii chestionați văd serviciile financiare ca pe o soluție ce îi ajută să fie mai prosperi în viitor, iar 50% sunt de părere că nu poți fi prosper dacă nu ai acces la servicii financiare. În același timp, 56% dintre aceștia au declarat că accesul mai multor oameni la servicii financiare aduce cu sine și prosperitatea pentru țară.

Când vine vorba de cum folosesc românii serviciile financiare, românii intervievați le aleg pentru a depozita bani (47%) și pentru a primi sau trimite bani (47%). Pentru români, primirea și trimiterea banilor este văzută și ca o modalitate de a ține legătura cu cei dragi, având un impact emoțional puternic.

La nivelul țărilor emergente din Europa incluse în studiu, serviciile financiare sunt văzute ca o modalitate de a economisi și strânge bani pentru viitor.

75% dintre românii intervievați consideră că guvernul ar trebui să facă mai multe lucruri pentru a facilita accesul la servicii financiare

Aproximativ 5 din 10 români au declarat că accesul la servicii financiare i-a ajutat să devină mai prosperi. Când vine vorba de cine ar trebui să contribuie la facilitarea accesului la servicii financiare, peste 75% dintre români consideră că ar trebui să intre în atribuțiunile guvernului.

Pentru a cerceta legătura dintre percepția despre prosperitate și accesul la serviciile financiare în țările emergente, studiul a vizat peste 10.500 de respondenți adulți din 18 țări din Africa, Asia, Europa, America de Sud și Orientul Mijlociu, distribuiți în mod egal în funcție de vârstă și sex.

La nivel național au fost intervievate peste 500 de persoane cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban și rural, din toate regiunile țării. Veniturile acestora sunt peste sau sub medie, lucrează full-time, part-time, sunt studenți, pensionari sau șomeri și au sau nu au persoane care să depindă de ei din punct de vedere financiar.