Singura condiție este ca locul de parcare distribuit să fie proprietate privată și să nu se afle pe domeniul public. Ulterior, fiecare proprietar își poate stabili numărul de ore sau zile pentru care locul său este disponibil. Mai mult, aceștia pot seta propriile tarife pe care vor să le aplice. La un calcul simplu, proprietarul unui astfel de loc de parcare privat ar putea să câștige chiar și 100 de euro pe lună, prin distribuirea spațiului său.
Opțiunea este folositoare pentru toți șoferii din România, dar mai ales pentru cei din Capitală, acolo unde criza locurilor de parcare este uriașă, unde 5 conducători auto se bat pe un loc de staționare, potrivit unui studiu al Consiliului Concurenței.
40% din timp un loc de parcare rezidential ramane rezervat, dar neocupat. Pe teritoriul Romaniei aproximativ 50% dintre locurile de parcare reprezinta parcari rezidentiale.
“Majoritatea locurilor private de parcare stau goale pe timpul zilei, proprietarii fiind plecați la serviciu sau cu treburi în oraș. Dar acestea pot genera un profit substanțial. Iar procedura este simplă, totul se face de pe telefonul mobil, prin intermediul aplicației noastre. Încercăm astfel să încurajăm parksharing-ul, deja celebru în toată Europa, dar încercăm să oferim cât mai multe opțiuni de parcare șoferilor din comunitate. Acum deja putem să spunem că oferim un serviciu complex. Iar planurile noastre nu se vor opri aici”, a declarat Mihai Lodoabă, CEO și unul dintre fondatorii yeParking.
Aplicația yeParking este gratuită și funcțională în sistemele de operare: Android și iOS.
yeParking aduna în aplicație în prezent peste 10.000 de șoferi din principalele orașe ale României. De asemenea, anul trecut compania clujeană a marcat doua premiere naționale. Plata prin aplicație a tichetului de parcare în cadrul Aeroportului Internațional din Cluj-Napoca si primul concept national de OFF-StreetParking, prin care clădirile de business permit șoferilor să staționeze contra-cost peste noapte, în parcările lor.