Cele trei categorii de procese sunt printre cele mai importante în structura de administrare operațională a unui magazin online și printre primele ce pot fi automatizate mai ușor, în demersul comercianților de eficientizare.
Automatizarea unui astfel de proces costă între 7.000 și 9.000 de euro, însă avantajele comerciale pe care le oferă automatizarea proceselor operaționale, sau Robotic eCommerce, sunt majore.
După automatizare, costurile asociate proceselor ar putea fi cu până la 70% mai mici și ar permite magazinelor online realocarea angajaților pentru realizarea altor sarcini.
„În afară de reduceri de costuri, vorbim și de fructificarea a numeroase oportunități pierdute, altfel, din cauza capacității limitate a personalului. Angajații magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui să o facă. Cea mai mare parte este considerată neesențială și amânată; spre exemplu, ei analizează doar o mică parte din prețuri și nu pot adăuga în timp real, în site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunități. Pe de altă parte, roboții vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adăugată mai mare decât personalul uman existent. Iar combinate, cele două aspecte, cel uman și cel automatizat, pot aduce magazinelor online creșterea de care au nevoie, într-un context economic tot mai dificil”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.
Platformele de comerț electronic care vând sute de mii sau milioane de produse anual trebuie să fie structurate într-un mod care să le permită clienților să găsească articolele de care sunt interesați, de preferință cât mai repede posibil. De cealaltă parte, clienții au din ce în ce mai puțin timp și mai puțină atenție pentru a căuta un produs, iar dacă acesta ar fi clasificat într-un mod care să-l facă greu de găsit, vor căuta în altă parte. A avea un produs clasificat nu numai după tip, ci și după diverse alte caracteristici, crește șansa ca acesta să fie găsit de către clienți. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilități AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite încă din faza de implementare, informațiile despre produse putând fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe opțiuni de clasificare, nu numai categoria generală căreia trebuie să îi fie atribuit, ci și informații despre, culoare, dimensiune, model, marca, specificații tehnice și multe altele.
„Este doar un exemplu despre beneficiile automatizării în documentarea produselor. La fel, urmărind activ prețurile și stocurile concurenței, sau prin plasarea automată de comenzi de aprovizionare, pot fi evitate pierderi și fructificate oportunități”, mai spune Natalia Lepădatu, menționând că, din păcate, dacă ne referim la magazinele online din România și la procesul de automatizare în ansamblu, este vorba de o lipsă de viziune și este și o chestiune de alocare de bugete.
„Nu ne putem gândi încă la o automatizare completă pentru un magazin online în România. Costurile sunt mari și, în multe cazuri, nu există infrastructura orizontală de comunicare informatică, nu avem posibilitatea de a ne lega informatic la furnizorii de produse și servicii – la curieri, la bănci, iar infrastructura automată pentru depozite există și ea în puține cazuri”.
DigiSinergy a lansat recent aplicația de tip ERP-CRM Dynamic Sales, ce automatizează procesele operaționale din companii și contribuie la creșterea vânzărilor, prin reducerea / eficientizarea timpului alocat activităților neproductive. Dynamic Sales automatizează procesele, atât pe fluxurile de vânzare și de aprovizionare, cât și pe fluxurile contabile ale companiei.
Aplicația dezvoltată de DigiSinergy este de tip cloud privat și poate fi accesată, în siguranță, de pe ce orice tip de dispozitiv. Se bazează pe utilizarea unei serii de roboți (aplicații software care învață automat) care preiau o mare parte din task-urile operaționale, reducând timpul de lucru cu 70% - 95%, în multe cazuri, automatizând integral procesele, fără să necesite intervenție umană în 99% din timp.
Dynamic Sales folosește tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum și algoritmi proprietari, rezultând astfel o soluție ultramodernă de hyperautomation ce poate fi personalizată rapid și la costuri reduse, având, astfel, un avantaj major față de alte aplicații.