Numărul de comenzi a crescut cu peste 30% față de 2020, iar numărul de produse comandate cu 55%. Pentru a doua jumătate a acestui an, cooperativa urmărește să-și consolideze poziția pe zona București – Ilfov și să extindă aria de livrare spre vestul și centrul țării.

Potrivit unui sondaj realizat online de Obor21, la nivel național, în martie 2021, la care au participat 922 de respondenți, 40% bărbați, 60% cu venituri medii și peste medie, 51% dintre români sunt interesați să afle cât mai multe date despre proveniența cărnii cumpărate, lucru care poate influența decizia de achiziție.

De altfel, acesta a fost și unul dintre motoarele de creștere în acest an, alături de extinderea portofoliului de produse – cu specialități și zahana -, dar și a ariei de livrare, către litoral și sud-estul țării.

Astfel, la jumătatea anului, Obor21.ro, numărul de comenzi înregistrează o creștere cu peste 30% față de anul precedent. De asemenea, numărul de produse comandate a crescut cu 55% față de perioada similară din 2020, iar numărul mediu de produse aflate în coș este de 5, în timp ce media comenzii este de 235 de lei.

Gradul de recurență s-a menținut de-a lungul anului, iar mulți dintre acești clienți au făcut recomandări și astfel a crescut numărul clienților noi. În continuare, peste 45% dintre clienți preferă carnea de vită, iar printre bucățile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha, cerută în special de clienți expați. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă.

”Consumatorul din 2021 este diferit de cel din 2020, pe fondul evident al relaxării restricțiilor, fapt ce a impactat comenzile din punct de vedere al sezonalității. Însă este un consumator din ce în ce mai atent, trasabilitatea produselor fiind un punct important în decizia de achiziție, alături de posibilitatea de a comanda echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile. Observăm mai ales în cazul clienților recurenți o optimizare a coșului de cumpărături, ei preferând să comande mai puțin, dar mai des și mai variat, beneficiind astfel de avantajul de a avea mereu carne proaspătă”, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

HoReCa, un sfert din vânzările totale

La nivelul primului semestru al acestui an, colaborarea cu HoReCa a reprezentat 25% din totalul vânzărilor, balansând cererile de pe segmentul B2C. Parteneriatul cu băcăniile tradiționale, demarat în luna mai, prin care clienții pot rezerva și ridica produsele Obor21.ro în locațiile partenere, a intrat în faza de consolidare.

”Este de remarcat interesul pentru acest tip de colaborare, care confirmă datele noastre, potrivit cărora o treime dintre români își doresc să comande carne cu trasabilitate clară din băcănii și magazine specializate. Pariul pe importanța proximității dă roade, deschizându-ne drumul spre o categorie nouă de clienți. Pe ambele segmente – inclusiv HoReCa – observăm o creștere organică, echilibrată și constantă, prin urmare vom continua să investim în prezența noastră pe aceste canale de vânzare”, a mai precizat Florian Mateiță.

Pentru perioada următoare, Obor21.ro vizează dezvoltarea unor noduri logistice noi, care să facă posibilă extinderea livrării și către vestul și centrul țării. Astfel, în a doua parte a lui 2021, concomitent cu consolidarea poziției în zona București-Ilfov, Obor21.ro își propune să investească în prezența în noi orașe, respectând conceptul care stă la baza businessului – carne rezervată și livrată proaspătă consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare.

În prezent, Obor21.ro acoperă, pe lângă zona Capitalei și Ilfov, alte șase orașe: Ploiești, Constanța, Galați, Brăila, Buzău și Focșani. De asemenea, pentru sezonul estival, livrările au fost extinse în localitățile de pe întreg litoralul, de la Năvodari până la Vama Veche.