Black Friday 2018 la eMAG, Flanco, Altex, PC Garage, evoMAG și alții. Ghidul complet înainte de sărbătoarea reducerilor
Potrivit studiului realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday 2018 și Crăciun pentru a achiziționa produse în perioada următoare. Doar 3 din 10 respondenți s-au arătat neinteresați de campaniile de discount, făcând cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday 2018.
Black Friday 2018 - pe ce vor cheltui românii
Conform studiului, românii intenționează să cheltuiască cel mai mult pe produsele de Black Friday din gama IT&C, astfel:
- Laptopuri, telefoane și tablete: 1.472 lei
- TV / Audio-Video / Foto: 1.393 lei
- Electrocasnice: 986 lei
- PC, periferice și software: 628 lei
Vacanțele și călătoriile reprezintă cea de a doua categorie importantă pentru care românii sunt dispuși să cheltuiască aproximativ 1.460 lei în perioada următoare și să acceseze ofetre de Black Friday 2018.
Urmează produsele din categoria Auto & Moto incluzând polițele RCA (606 lei), produsele din categoria Home & Deco (548 lei), dar și articolele de vestimentație (541 lei), cardurile cadou (454 lei), jocurile electronice și produsele pentru Gaming (373 lei) și cosmeticele (294 lei).
Reduceri de Black Friday 2018 – se vor cheltui bani și pe jucării și produse de copii
Românii vor cheltui, în medie, 273 lei pentru jucării și produse destinate copiilor sau bebelușilor, iar pentru produsele din categoria Cărți, Birotică și Cadouri – bugetul mediu este de 251 lei. Pe ultimul loc în clasament se află produsele pentru adulți, românii fiind dispuși să cheltuiască doar 125 lei pentru acestea.
În intervalul noiembrie – decembrie, imediat după Black Friday, categoriile de Fashion, Cosmetice și Cărți/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziționeze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel.
Oferte de Black Friday 2018 – bugetul crește pentru cadouri
Bugetul mediu total alocat de români pentru achiziția de produse în perioada de Black Friday și Crăciun este de 2.718 lei, din care aproape jumătate este destinat cadourilor: 1.240 lei.
7 din 10 respondenți intenționează să cumpere cadouri în perioada noiembrie – decembrie 2018 ele reprezentând, în medie, 48% din totalul cumpărăturilor nealimentare pe care intenționează să le facă până la finalul anului, numărul mediu de cadouri preconizat fiind de 6 produse.
Bărbații preferă într-o măsură mai mare vânzările de Black Friday, iar femeile pe cele de Crăciun.
În medie, fiecare respondent care a declarat că intenționează să cumpere online, are în vedere 8 magazine online diferite pe care le urmărește pentru a face achiziții.
Totuși, pentru cei care s-au declarat nemulțumiți de Black Friday 2017, principalele 3 motive ale insatisfacției față de experiența de cumpărare sunt, în ordine: prețuri prea mari față de așteptările lor (31%), reducerile au fost percepute drept artificiale (27%), iar timpul de livrare a fost prea mare (20%)
Doar 17% dintre respondenții care au participat la campania de Black Friday 2017 nu mai intenționează să participe și anul acesta, imensa majoritate de 83% fiind, în continuare, interesată de promoțiile Black Friday 2018.
Black Friday și cifrele estimate de GPeC în E-Commerce 2018
Black Friday 2018 va fi organizat de eMAG în ziua de 16 noiembrie, majoritatea retailerilor online alăturându-se acestei date. De atunci și până în apropiere de Sărbători, toate magazinele online vor întâmpina consumatorii cu promoții, perioada noiembrie-decembrie fiind cea mai prolifică pentru comercianți, asigurându-le aprox. 25% din vânzările generate în întreg anul.
Anul trecut, doar în weekend-ul de Black Friday s-au înregistrat vânzări de peste 200 de milioane de euro.
În 2017, comerțul online românesc a înregistrat cea mai mare creștere din Uniunea Europeană (aprox. 40% de la un an la altul), atingând pragul de 2,8 miliarde EUR la final de an.
Principalele cifre și statistici privind piața de e-commerce vor fi discutate în cadrul GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie 2018 – cel mai mare eveniment de profil din România, desfășurat la București. La eveniment sunt așteptați experți internaționali și autohtoni din domeniu precum: Nir Eyal (autorul bestseller-ului Hooked), David Meerman Scott, Brad Geddes, Ross Simmonds, Rusell McAthy, Iulian Stanciu (CEO eMAG), Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier), Valentin Radu (Founder Omniconvert) și alții.