Într-un interviu acordat start-up.ro, Karandeep Anand, Head of Product - Facebook Platform, a explicat că lansarea serviciului Facebook Marketplace pe piața din România va începe de joi, 9 noiembrie, iar funcția va fi accesibilă prin iconița specială din aplicația mobilă.
Pentru a posta anunțuri pe marketplace-ul Facebook, utilizatorii trebuie să facă o fotografie a produselor, să le scrie denumirea, să facă o descriere și să scrie prețul, să confirme locația și să selecteze o categorie pentru produsele pe care le vând. După aceea, pot să posteze anunțurile de vânzare. Anunțurile sunt sortate în funcție de proximitate și sunt împărțite pe categorii care fac descoperirea ușoară. Concomitent cu lansarea în România are loc și lansarea în Grecia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Croația, Slovenia, Malta Estonia și Cipru, numărul total de țări în care serviciul este disponibil crescând până la 35.
Potrivit lui Karandeep Anand, principalul avantaj al Facebook Marketplace, în comparație cu alte servicii, de genul OLX, este transparența mai mare și gradul de încredere mai ridicat. ”Am observat că mulți oameni deja vindeau și cumpărau lucruri pe Facebook, înainte să lansăm serviciul. Am învățat de ce făceau asta. Există multe conexiuni între comunitățile locale, deci atunci când cumperi sau vinzi pe Facebook, iar asta îți oferă încredere și transparență. Îți permite să cumperi de la prieteni ai prietenilor, deci e și o componentă de socializare”, a explicat reprezentantul Facebook.
Un alt avantaj, în opinia noastră, ar fi că nu va trebui să mai ieși din aplicația Facebook pentru a cumpăra un produs.
Pentru a se asigura că vânzătorii nu postează lucruri interzise (arme, droguri etc.) sau că nu dau țepe, Facebook se bazează pe utilizatori, care pot raporta orice produs care încalcă normele Facebook, vânzătorii care nu par de încredere, dar și pe un algoritm de machine learning.
Deocamdată, Facebook Marketplace va fi disponibil numai utilizatorilor obișnuiți și nu se știe când funcția va putea fi folosită și de către business-uri. În momentul în care asta se va întâmpla, Facebook Marketplace va deveni un competitor serios și pentru magazine online precum eMAG, care permit și altor comercianți să-și vândă produsele prin site-urile lor.
Facebook nu intenționează să taxeze utilizatorii pentru lucrurile pe care le vând, deci rămâne de văzut cum are de gând rețeaua să monetizeze noul serviciu.
Până acum, românii care voiau să vândă sau să cumpere produse pe Facebook se bazau pe grupurile făcute special, dar noua interfață este mult de folosit. O puteți descoperi în clipul video de mai jos.