Am stat de vorbă cu Cătălina Biholar, o tânără din Suceava, care este în spatele acestui proiect. Este de profesie jurnalist și spune că atât în business, cât și în media, este la fel de greu. ”Am lucrat 11 ani în televiziune. A fost o meserie foarte provocatoare. Și acolo ne confruntam cu aceleași probleme cu care se confruntă întregul domeniu media. Chiar dacă Suceava e un oraș mai mic, nu înseamnă că e mai ușor”, începe Cătălina să-mi povestească.

Totul a pornit de la identificarea unei nevoi. Cătălina și-a dat seama că lipsește ceva pe rețelele sociale. Capacitatea de a măsura cât de influentă este o anumită persoană. Degeaba ai 100.000 de urmăritori, dacă nu reușești să influențezi nici măcar cinci: ”Ideea asta e mai veche, însă până la urmă e o chestiune de necesitate. Trebuie să transpunem în spațiul virtual ceea ce se întâmplă în realitate. Lipsea o coordonată în Social Media. Influența este aceea. Există metode pe care noi le aplicăm și le dezvoltăm care pot face lucrurile să fie mai aproape de realitate”.

Influență, nu notorietate

Okkut nu este gândit ca o unealtă care să analizeze pagnile de Fcebook cele mai urmărite. În schimb, platforma vrea să găsească influencerii anonimi, cei cu potențial: ”Produsul se adresează persoanelor fizice, nu paginilor. Profilelor individuale de Facebook. Nu li se adresează celor cunoscuți. Toți cei care folosesc rețelele sociale și vor să-și măsoare influența pot opta pentru Okkut. Din momentul în care accepți aplicația pe wall, platforma trece la treabă și aplică un algoritm destul de complicat. Calculează un coeficient de influență”.

”Aici devine interesant. Influența nu este egală cu notorietatea, iar noi putem descoperi cu stupoare că o bucătăreasă din Pașcani are mai multă influență decât o persoană publică cu sute de mii de urmăritori. Acesta este un metric care măsoară capacitatea de a genera niște comportamente. Eu postez pe wall o poză și generez conținut în speranța că prietenii mei vor avea o emoție”, îmi explică Cătălina.

Cătălina Biholar

Există, în acest moment, oameni care au un coeficient de influență foarte ridicat și ei nici nu-și dau seama: ”Acest instrument are scopul de a dezvolta rețeaua socială pe o a doua coordonată, pe verticală. România, din punct de vedere digital, cu câteva excepții, este în Evul Mediu. Noi aici nu înțelegem, cine, cum, de ce. Toți cred că suntem manipulați, că «tinerii frumoși și liberi sunt plătiți». Oamenii nu înțeleg miracolul unei rețele sociale. Iar noi credem că în spatele acestuia sunt câțiva oameni anonimi care au un coeficient de influență fabulos”.

Okkut va segmenta audiența în funcție de influență

Pentru companii, să aibă acces la o bază de date cu cei mai influenți oameni va fi un lucru extraordinar de important. Poate o companie de cosmetice vrea să afle care sunt cele mai influente adolescente din Arad. De acum va putea: ”Această modalitate de calcul a coeficientului de influență a fost lansată deja. Undeva în mai-iunie, completul nostru de psihologi vor definitiva segmentarea comportamentală a utilizatorilor de social media. Astăzi, dacă vrei să comunici targetat, ai la dispoziție trei-patru domenii prin care îți poți selecta audiența: sex, vârstă, locație și interes. Nu mai ai altceva. Okkut va segmenta audiența în funcție de influență. Astfel, companiile interesate ne vor cere nouă cei mai influenți oameni dintr-o anume locație, pentru a-și selecta mai bine targetul”.

Premii și vouchere pentru cei mai influenți

Okkut poate studia și profilul comportamental al utilizatorului, să vadă exact cum se exprimă acesta. Poate studia să vadă câte semne ale exclamării folosești sau ce verbe ai în vocabular: ”Concret, această aplicație, peste câteva luni de zile, va fi singura din lume, care să îți permită să vezi atât influența cuiva, cât și profilul comportamental. Pot găsi, la nevoie, cele mai influente 15 fete melancolice din Cluj. Asta e în back-end. În Front-End încercăm să facem experiența interesantă pentru utilizator. Avem nevoie de eșantioane mari și relevante de public. Ei vor fi utilizatori-test, și nu, nu păcălim pe nimeni. Suntem în parteneriat cu mai multe firme și oferim premii celor mai influenți dintre useri”.

Pentru premii, poți licita în baza punctelor TK pe care le primești pentru coeficientul tău de influență.

”Am primit și o primă tranșă de finanțare, în valoare de două Skoda Superb, nu spun mai multe (râde). Nu suntem oameni bogați, însă compensăm prin determinare, creativitate, tupeu și foarte multă muncă. Suntem foarte optimiști, iar cifrele ne susțin. Rata de conversie e de 24%, ceea ce ne bucură”, a adăugat Cătălina.

Cel mai corect lucru pe care îl face Okkut este să mobilizeze o bază de date, s-o segmenteze în șase filtre și să permită clientului, indiferent care e numele lui, să interacționeze mult mai targetat

Okkut nu fură datele nimănui și îi răsplătește pe toți cei care aleg să utilizeze platforma. Bazele de date create vor putea fi folosite de marile companii care își vor targeta astfel mult mai bine audiența: ”Cel mai corect lucru pe care îl face Okkut este să mobilizeze o bază de date, s-o segmenteze în șase filtre și să permită clientului, indiferent care e numele lui, să interacționeze mult mai targetat. Sunt niște oameni care vor înțelege și vor plăti pentru acest serviciu”.

”Aplicația pe mobil este lansată deja pe Android și urmează și iOS. Ea este și va fi mereu gratuită pentru toată lumea. Acolo lucrăm și la integrarea alertelor, ceea ce face totul și mai bine gândit și mai specific. Plus că în vară vrem să ieșim cu ea peste hotare, de-asta avem domeniu .com”, a completat Cătălina.