Pâine și Vin împlinește 6 ani pe piața bucureșteană, perioadă în care și-a creat o bază de fani, dar și un mod de operare și existență unice pentru piața locală. Valentin ne spune că acesta este genul de gastropub care ajunge anual la o cifră de afaceri de 1.000.000 de euro.

Dar mai important decât asta este că Pâine și Vin este însumarea trei elemente de bază, care lipseau în momentul lansării: o pizza bună artizanală, un wine bar unde oamenii pot degusta la pahar și vinuri românești, etichete cu exclusivitate pentru HoReCa, dar și platouri de împărțit unde oaspeții pot încerca mezeluri, brânzeturi, legume și conserve de la producători locali.

O cultură a autenticității prin francizare

Sub sloganul ”împarte împreună”, Pâine și Vin și-a stabilit o poziție destul de clară în peisajul bucureștean, un wine bar complet atipic specificului românesc. Iar acum vrea să ducă această autenticitate și în alte orașe din țară.

”În momentul de față suntem conștienți că Pâine și Vin înseamnă și o gazdă. Adică cineva care să insufle personalitatea localului, pe lângă branding și decor și tipologia meniului de bar și de bucătărie. Am ales acest sistem de franciză fiindcă cel care este interesat va avea alături de el 21 de ani de experiență în spate în domeniul HoReCa: Club Expirat - 21 de ani, Energiea - 11 ani, Pâine și Vin - 6 ani.”

Au ales să dea în franciză Pâine și Vin pentru că sunt convinși că pot găsi multe gazde bune în țară, unele cărora li se va oferi un drum investițional, cu o rețetă a succesului deja testată și implementată.

Primul criteriu și cel mai important este ca o persoană care vrea să deschidă o locație Pâine și vin să fie capabilă să strângă în jurul lui/ ei o comunitate.

Pâine și Vin s-a remarcat prin autenticitatea locului, prin specificul acestuia și prin felul unic în care a fost construit acest loc. Iar o francizare a unui astfel de spațiu poate veni cu niște piedici în felul în care este perceput la nivel general Pâine și Vin:

”Eu cred că nu ar avea de suferit la capitolul autenticitate, ba chiar cred că s-ar putea să avem niște surprize plăcute și să descoperim că o franciză din Transilvania are elemente care vin cu particularitățile zonei, iar producătorii locali din zonă să vină cu porția lor de autentic. Noi credem că atâta timp cât se va urmări cu strictețe manualul de francizare care va fi la dispoziția colaboratorilor și respectând sfaturile noastre, ei pot spori acest factor de autenticitate, pentru că în fiecare oraș poate să existe o comunitate care să se strângă în jurul mesei la pâine și vin.”

Cum arată francizarea Pâine și Vin

Orice francizare implică o dezvoltare a afacerii, dar poate veni și cu un set de temeri pentru antreprenori. Iar în cazul Pâine și vin, cea mai mare speranță pentru francizare este aceea de a vinde franciza în orașele mari cu peste 200.000 de locuitori din România. Vizează pe termen mediu cinci locații Pâine și Vin, încă una în București, una în Brașov, apoi Cluj, Sibiu, Constanța.

Cea mai mare temere este aceea de a găsi managerul potrivit care să înțeleagă domeniul horeCa, să aibă experiență și să aibă valorile comune cu antreprneorii din grup. Investitori știu sigur că vor găsi, grija este însă la gazda efectivă care va primii oaspeții și-i va pune la masă, unde e nevoie și de fler, și de pasiune, și de aptitudini sociale și de dorința de a aduce bucurie oamenilor.

Cine poate avea o franciză Pâine și Vin:

  • în primul rând, trebuie să fie un om cu un set de principii similare celor din grup, să-și dorească să aibă un lucru bine făcut și să îl facă bine, să-și dorească să ofere o calitate și o constanță pe termen lung celor care îi trec pragul. Să-și dorească să aducă bucurie oamenilor care-i trec pragul și să se bucure alături de ei.
  • mai concret, o persoană care poate investi undeva între 250.000 și 400.000 euro
  • o persoană care să aibă curaj, dar și o stare de spirit tânără, cu o vârstă internă a stilului de management până-n 50 de ani.

Condiții de francizare:

  • pentru deschiderea unui francize Pâine și Vin e nevoie de un spațiu de 150-200 de metri pătrăți și o investiție de minim 250.000 de euro, în care intră garanție pentru locație echivalentul a 3 chirii, amenajare, dotari, echipamente, sitting și mobilier, stoc de marfă, capital circulant de lucru – marfă, salarii, chirie, plus TVA-ul + taxa de franciză de 30.000 de euro.
  • există un manual de branding, manual de design interior de franciză și direcțiile de acolo trebuie respectate ca atare. Pentru a promova specificitatea de design trasată de arhitectul Cristian Corvin, trebuie respectați absolut toți pașii care sunt trecuți în acest manual. Nu se pot folosi alte culori, alt mobilier, trebuie folosit tot ce este trecut acolo pentru a putea regăsi un Pâine și Vin similar celui din București în altă, în alt oraș.
  • pe lângă acestea, nu există un set de reguli, există însă procesul de recrutare prin care trebuie să treacă perosnale interesate cu FranchWise, compania de francizare pe care echipa a ales-o pentru a negocia și a discuta viitoarele parteneriate.

”Partea cea mai frumoasă la franciză e că tu îi dorești francizatului să-i meargă cumva mai bine decât ție, pentru că automat asta înseamnă o redevență mai bună către către francizor, dar asta capătă și încredere. Oferă și încredere tuturor celor care vin după primul, al 2-lea al 3-lea francizat.”

Ce acoperă taxa de francizare:

  • brand și furnizori, exclusivitate pe o arie teritorială și o lună de training pentru echipă: două săptămâni la francizor și două săptămâni în propria locație.
  • acest training implică întâlniri zilnice, descoperire a fluxului, descoperirea lanțului de furnizori, descoperirea efectiv a unei seri, cum decurge seara, cum se întâmplă lucrurile, cum se dau comenzile, ce probleme pot apărea, cum funcționează bucătăria, cum funcționează barul, cum funcționează sala, cum funcționează ospătarii, cum trebuie vorbit la masă.
  • vizita la viitoarele locații este pentru a pregăti personalul de pe sală și bar, de a vedea utilajele și cum funcționează, de a vedea coca, de a vedea cum funcționează aparatul de vidat vinuri și alte aspecte esențiale funcționării business-ului.

”Discutăm de un loc unde există 20-25 de angajați, unde se generează un flux de venituri de peste 100.000 de euro pe lună iar viitoriii parteneri pot beneficia de toată experiența noastră. Horeca este destul de mare, așa că aici e nevoie de training inițial, dar și pe toată durata colaborării.”

Parteneriat pe termen lung

Specificul Pâine și Vin presupune și multe schimbări de meniu, în funcție de sezonalitate, dar și noi lucruri adăugate, fie că vorbim de etichete de vin sau de noi produse din ofertele producătorilor locali. De aceea, consultanța Pâine și vin nu se oprește la cele 4 săptâmâni de training inițial, este una permanentă în care orice furnizor nou va ajunge în contact și cu francizele din țară, fiecare cramă la fel.

Și vorbim de furnizori care sunt foarte entuziaști de ideea francizării: ”o astfel de deschidere le permite să ajungă în toată țara, ceea ce era destul de dificil s-o facă până acum.”

Dacă lucrurile sunt destul de clare pe cum poate cineva să devină owner la Pâine și Vin, am vrut să știm și de ce ar alege cineva să facă acest pas. Valentin ne lămurește:

”Localul este unul destul de individual, care adună sub cupola lui multe aspecte interesante. Totodată, este un local care poate să și genereze și o marjă de profit destul de atractivă pentru partea financiară și date tehnice. Și ca să dau așa un mic incentive, vorbim de o amortizare a investiției inițiale de 2,5 - 3 ani și o marja profitului de 14 și 21%, ceea ce eu zic că-i atractiv pentru oricine. Toți partenerii, toți.”

Pâine și Vin a plecat în căutarea viitoarelor gazde, proces în care a ales să lucreze cu o firmă specializată în francizare, Franch Wise, iar oricine e interesat să devină gazdă Pâine și Vin poate intra pe francize.ro și să înceapă discuțiile pe subiect.

Iar în loc de concluzie, vă lăsăm portretul robot al gazdei Pâine și Vin, vedeți dacă vă regăsiți în această descriere:

”O gazdă bună este o persoană care se simte bine în momentul în care este în oraș, o persoană jovială, cu spirit de echipă, care vrea să îi ajute pe cei din jurul lui să crească sau jurul ei. O persoană care te invită la masă și te întâmpină înainte de a te așeza la masă. O persoană care este în contact cu colaboratorii și știe care sunt atuurile acestora. O persoană care este obișnuită cu forfota și tot haosul care se întâmplă în spatele unui restaurant și nu numai în fața unui restaurant, ci și în spatele unui restaurant. Gazda bună, exact cum se întâmplă și acasă, te cheamă în vizită, te așează, te pune la masă, îți oferă de mâncat, de băut, te face să te simți bine în general și pleci cu pleci cu o cu o senzație de beatitudine după ce ai vizitat.