Seria „Palet Românesc” va face un unboxing al paleților de transport, dar și al afacerilor românești. În următoarele episoade, publicate la finalul lui 2020 și la începutul lui 2021 vom discuta cu afacerile românești despre cele mai provocatoare momente ale anului pandemic, planurile de viitor, dar și despre optimizarea logisticii prin folosirea sistemului Pall-Ex.


Pall-Ex este o companie de transport mărfuri paletizate, ce din anul 2011 este prezentă pe piața din România. În data de 2 decembrie Rețeaua Pall-Ex din Romania a aniversat 9 ani de la lansare.

Sunt specializați în distribuția de mărfuri paletizate, într-un interval de maximum 24-48 de ore, pe întreg teritoriul țării. În momentul de față Pall-Ex are un procent de 99% de livrări la timp, în timp ce daunalitatea e scăzută la doar 0,16%. Anul acesta Pall-Ex a aniversat 9 ani și 3 milioane de paleți transportați, în siguranță și la timp.

Cum pot transporta afacerile mici mărfurile la un cost corect

Cu ajutorul modelului lor numit Hub and Spoke, ajută business-urile mici și medii să transporte la un cost corect mărfurile. În loc să-ți faci griji că marfa ta nu ocupă un tir întreg, o paletizezi și transporți rapid și în siguranță exact cât ai nevoie.

Prin intermediul hub-ului Pall-Ex, clienții pot trimite partide de marfă de mărimi ce variază între un palet și încărcături parțiale de trailer, oriunde în țară, iar costurile de transport se reduc semnificativ.

Astfel, poți transporta în mod flexibil marfa, fără să ai dificultăți în a găsi modalități rapide. Pall-Ex împarte paleții în cinci categorii, de la Mini Quarter, de până la 100 de kilograme, până la categoria Mega Full între 0 și 1,2 tone.

Pall-Ex oferă servicii garantate de livrare Premium și Standard, diferența dintre acestea fiind între 24 și 48 de ore, pentru ca tu să-ți poți face un plan logistic în care să ai încredere.

Anul 2020 pentru PiatraOnline. O discuție cu Mariana Brădescu-Constantinescu, Managing Partner

Am discutat în primul episod al seriei „Palet Românesc” cu Mariana Brădescu-Constantinescu, Managing Partner la PiatraOnline, cel mai mare jucător pe piața vânzării de piatră naturală, atât offline, cât și online. PiatraOnline activează în domeniul amenajărilor exterioare și interioare și au un sistem multichannel, atât online, cât și online. În plus, prin caracteristicile mărfurilor transportate, au avut dificultăți logistice în trecut, pentru că au avut de ales între a livra singuri fiecare comandă sau a se baza pe Pall-Ex pentru transport.

De la Mariana am aflat în timpul interviului din hub-ul Pall-Ex din București despre provocările anului 2020, dar și cum te reorganizezi pentru a răspunde așteptărilor unui an cu totul și cu totu lspecial.

„Suntem cel mai mare vânzător de piatră online din România. Cu asta ne-am făcut semnătura în piață, ne place să ne jucăm cu asta. Suntem, de fapt, la bază un importator de piatră naturală pe piața din România și din Europa pe segmentul de export. Un produs destul de exotic în România. Zicem că am început să educăm piața și să înțeleagă mai mulți ce se întâmplă. E un produs din segmentul amenajărilor interioare și exterioare”, explică Mariana direcția strategică pentru PiatraOnline.

Spune că 2020 a fost un an care va rămâne în istorie, atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. Un an ciudat, dar provocator.

„Noi suntem un jucător din online și atunci a fost o ocazie frumoasă pentru noi să creștem mai mult și mai bine pe segmentul online. În același timp, atunci când s-au închis porțile în martie, am avut foarte mari emoții, pentru că aveam întotdeauna plasa de siguranță din segmentul de offline. În momentul când am închis showroom-ul, am zis că noi în online avem doar un segment, nu suntem acolo exclusiv pentru că nu e domeniul construcțiilor exclusiv online”, explică Mariana Brădescu-Constantinescu prima provocare a anului, odată ce magazinele offline s-au închis.

Cu toate acestea, au fost nevoiți să se reorganizeze și să se repoziționeze rapid. Era singura lor șansă, nu voiau să plece acasă și să stea în șomaj.

„Am descoperit că ne putem duce clienții în online și în lunile acelea i-am ținut doar acolo, cu foarte multă consultanță, cu prezență din partea noastră, cu videocalling, cu tot ce s-a putut pe partea asta. Dar am reușit să-i ținem acolo. Forțați, că nu și-ar fi dorit mulți dintre ei, nici noi poate nu ne-am fi dorit să fim integral în online, dar am făcut-o într-un fel sau altul”, spune Managing Partner-ul PiatraOnline.

Dacă ar fi să descrie anul 2020 ar spune „astăzi”. Pentru că nu s-au putut face planuri pe termen lung, ci doar pentru perioade specifice. Dar spune că e un exercițiu bun de adaptare și eficiență, lecții care vor fi aplicate și în anii care urmează.

Lecțiile anului 2020

Mariana spune că eficiența a fost cuvântul de ordine. „Cumva ne învățase piața sau ne-a permis piața să fim foarte comozi. Șocul a fost atât de mare în martie, încât începi să regândești tot și nu mai lași cumva la voia întâmplării sau bugete pe care le lăsai că nu te deranjau. Sau ne-am uitat la costuri care nu erau foarte eficiente, dar ziceai că nu ai timp de ele. Am învățat foarte mult să ne uităm la fiecare detaliu în parte, să îl analizăm, să vedem dacă putem să facem lucrurile mai bine, mai transparent, mai eficient”, spune reprezentanta PiatraOnline.

„A doua lecție e faptul că va trebui să ne adaptăm acestui mediu din ce în ce mai mult online, chiar dacă ne place sau nu. Nu cred că lucrurile se vor schimba peste noapte și nu cred că brusc vom uita. Pentru business-uri va fi o provocare foarte mare să ia lecția 2020 și să o ducă acolo în activitate și să o lase să fie permanentă și să o dezvolte”, mai explică aceasta.

De ce a apelat PiatraOnline la transport paletizat?

PiatraOnline e unul dintre clienții Pall-Ex, iar transportul de marfă paletizată a fost esențial pentru eficientizare.

„Faptul că lucrăm într-un segment care este foarte exotic în România a ridicat foarte multe provocări. Ne doream să fim un jucător de online și să ne trateze toți partenerii noștri ca pe un jucător din online și să lucrez cu instrumente ușoare de plată, de livrare, de logistică. Dar ne loveam de realitatea din piață care spunea că avem materiale de construcții și nu se pot gestiona”, explică Mariana Brădescu-Constantinescu.

Problema lor a fost că la curieri nu au putut fi ajutați, iar transportatorii clasici nu puteau oferi constanță, transparență și prețuri standardizate.

„Cumva așteptam să apară pe piață cineva care să vină să spună că „sunt un fel de curier, dar pentru voi cei cu tonaj”. Pentru noi era singura soluție. Era ori asta, ori ne gestionam singuri toate livrările, un segment foarte dificil. Zeci de livrări care plecau zilnic din depozitul nostru trebuiau să plece independent pe vremea aceea. Dacă aveam 30 de livrări într-o zi de luni, veneau 30 de transportatori diferiți”, spune Mariana despre cum era situația înainte de a lucra prin sistemul Pall-Ex.

„Pall-Ex ne-a rezolvat această problemă și să vină în depozit un tir, în care să pun 30 de comenzi, să le aducă în hub și să le distribuie pe național și să mă asigur că există acea comunicare, că dacă va apărea o problemă pe traseu cu clientul va fi transmisă către noi, că există o platformă unde putem să vedem informațiile și așa mai departe. Ei acoperă acel segment de curierat pe zona de greutate, de volum și greutate”, explică aceasta.

Pentru tranportul de marfă paletizat costurile mai mici nu sunt cel mai important aspect. Mariana spune că poți să ieși într-o zi mai ieftin cu un transportator partener, dar a doua zi costurile să fie mult mai mari, pentru că nu ai constanță și transparență.

„Poți să te bucuri că astăzi ai câștigat ceva, dar s-ar putea ca mâine să pui din buzunar. Un parteneriat cu o platformă logistică îți rezolvă această problemă”, a încheiat Mariana.

„Gândește mare”

La finalul interviului, Mariana Brădescu-Constantinescu a transmis un mesaj afacerilor românești.

„Să gândești mare. Am fost învățați să mergem pe principiul „nu te întinde mai mult decât te ține plapuma”. Și e atât de greșit. Pentru că americanul atunci când deschide orice business, oricât de mic ar fi el, el se gândește deja cum va avea zece alte sucursale, cum se va duce pe toată țara, cum se va duce internațional. Noi când deschidem un business ne gândim cum să supraviețuim până luna viitoare”, spune aceasta.

„Cred că e foarte important să nu gândești așa și să zici de la început că ai nevoie de parteneri mari care să te tragă după ei, am nevoie de o platformă ecommerce, mă voi duce la una foarte bună, chiar dacă poate o să iau doar niște module de acolo, am nevoie de un partener logistic, nu mă gândesc prea mult la cum să fac, mă duc la un partener cu care pot să mă bazez că va fi lângă mine în acești ani de creștere, de un procesator de plăți online. Gândește dintr-o perspectivă mare. Gândește-te cum vrei să fii peste câțiva ani și încearcă să-ți aduci lângă tine acei oameni care te pot ajuta să faci lucrul acesta”, a mai spus Mariana Brădescu-Constantinescu.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.