În acest episod al seriei „Palet Românesc”, realizată alături de Pall-Ex, am discutat cu Dan Fotescu, Supply Chain Director la Romstal despre cum a fost anul 2020 și ce au învățat din pandemie, dar și cum s-a adaptat o afacere ca Romstal de-a lungul anilor pentru a rămâne în topul preferințelor clienților.

Romstal este firma care a transportat paletul cu numărul 3 milioane în istoria Pall-Ex în România și este unul dintre clienții importanți. Romstal transportă mărfuri fragile și au dorit să-și îmbunătățească logistica și timpii de livrare, așa că am aflat de la ei care sunt metodele folosite.

Ce poți obtine prin transportul paletizat?

Prin distribuția paletizată poți să trimiți marfă în toată țara în 24-48 de ore, dar și internațional dacă ai nevoie. Pall-Ex organizează paleții în funcție de dimensiune, acestea fiind Mini Quarter (0-100 kg, maximum 60 de centimetri), Quarter (100-200 de kilograme, maximum 60 de centimetri), Half (0-400 kilograme, maximum 100 de centimetri), Full Light (0-400 kilograme, maximum 220 de centimetri), Full (400-800 kilograme, maximum 220 de centimetri) și Mega Full (800-1.200 de kilograme, maximum 220 de centimetri).

Prin distribuția paletizată poți rezolva mai multe probleme. Daca nu ai destulă marfă pentru un tir complet, ori vrei ca mărfurile să ajungă în siguranță la destinație, ori vrei livrare foarte rapidă și ce poate fi urmărită digital.

Adaptarea și anul 2020 pentru Romstal

Romstal și-a început activitatea în 1994 și din 1997 a început dezvoltarea rețelei proprii de magazine. În 1999 s-a deschis prima filială Romstal din afara Bucureștiului, la Timișoara, în timp ce din 2003 s-au extins pe piața din Europa. E o afacere în continuă ascensiune care s-a adaptat timpurilor și crizelor, fie că vorbim de criza economică din 2008-2009, fie că vorbim de criza sanitară începută în 2020.

„A fost un an provocator. Ne-a ajutat să ne apropiem mai mult de clienți, prin servicii de livrare mai rapidă, prin servicii de livrare de o calitate mai înaltă. Am învățat destul de mult din asta. Una peste alta anul 2020 a fost un an productiv, un an util, din care toți am învățat și am reușit să obținem și rezultatele așteptate”, spune Dan Fotescu despre 2020.

Dar 2020 a fost diferit față de 2008, mai ales pentru că piața e diferită. „Diferența dintre perioadele acestea și o criză economică vine din piață, din ce face piața și ce fac competitorii. Pentru a fi mereu acolo oferind servicii de calitate trebuie să lucrezi cu partenerii importanți, servicii de calitate și să-ți dorești mai mult, să-ți dorești progresul. Perioada aceasta asta față de perioada crizei economice din 2008 se diferențiază printr-o competiție mult mai acerbă, mult mai pregătită și, evident, compania noastră a fost la măsura așteptărilor”, explică reprezentantul Romstal, în timpul interviului realizat chiar în hub-ul Pall-Ex din București.

Schimbările logistice și cât de importantă e livrarea expres

„De la începutul anului trecut, chiar înaintea declanșării pandemiei, am schimbat modelul de servicii. Ne-am apropiat de client, a fost o viziune internă, am dezvoltat livrări rapide, livrări expres, livrări în 6 ore în centrele mari, București, Ilfov și localitățile importante din țară. A fost o măsură care a preîntâmpinat ce a urmat să vină și cred că a fost măsura principală pentru a ne atinge obiectivele”, a spus Dan Fotescu.

Colaborarea cu Pall-Ex este una de lungă durată. „Produsele noastre fiind din zonele de hidro, termo, ceramică, izolații sau electrice conțin produse de volum mai mare, de dimensiuni agabaritice. Pall-Ex oferă un mod de lucru rapid, eficient, din toate punctele de vedere, sigur, calitativ. E un mod de serviciu pe care ni-l dorim. Livrare B2C, B2B, este exact palierul de livrare pe care-l căutăm”, a spus reprezentantul Romstal.

De asemenea, el menționează că „suportul pe care l-au acordat în diferite cereri expres, punctuale, de ultim moment, depășiri de volum. De multe ori au livrat peste așteptări servicii cerute de noi în 48 de ore, livrate în 24 de ore. Parteneriatul este foarte bun, foarte facil pentru un client de talia noastră”.

„Începutul de an este momentul când se setează trendul pentru ce urmează să vină. Perioada de vârf pentru compania noastră este în a doua jumătate a anului, dar începând de anul trecut se observă vârfuri similare și în partea de început de an, trimestrul 1-2. Trebuie să fim pregătiți din prima parte a anului pentru a ține serviciul de livrare la nivelul așteptat”, a mai menționat Dan Fotescu.