Creșterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la aproximativ 16% față de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.

Potrivit previziunilor PayU, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul din pilonii importanți în ceea ce privește creșterea veniturilor pentru comercianții din online. Deși plata cu cardul - și în special plățile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay și alte portofele digitale) – își vor menține creșterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranță la folosirea în e-Commerce a opțiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments.

Totodată, opțiunile de plată în rate, de tipul BNPL și Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reținerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple și facile atât ca metode de plată, cât și ca gestionare a resurselor financiare.

“Le recomandăm comercianților să aibă un proces de check-out cât mai simplu, termeni și condiții cât mai clare privind livrarea, returul, rambursarea și metodele de plată listate pe prima pagină. Evident, ar trebui să ofere metode de plată care să-i ajute la creșterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat în prealabil și plata în rate, deoarece aceasta din urmă poate genera venituri cu până la 30% mai mari și are o valoare medie de 3 ori mai mare decât plata realizată integral”, a subliniat Elena Gheorghe, Country Managerul PayU GPO România.

Ce s-a căutat în comerțul online local

Anul trecut, piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care aproximativ 65% au reprezentat produsele /bunurile și 35% serviciile.

În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare.

În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.

România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27.8 miliarde USD în 2023) și Cehia (13 miliarde USD în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde USD.

Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%.

Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat.