Primul hackathon Pixel a pus accent pe crearea de incubatoare în miniatură pentru a formula viziuni de produs și prototipuri care au potențialul de a rezolva unele dintre cele mai mari probleme ale lumii.

Desfășurat în perioada 8-9 octombrie, la sediul Tremend din București, evenimentul a reunit peste 40 de profesioniști din UX Design și Product Owner/Business Analysis, care s-au înscris într-o provocare de 24 de ore pentru găsirea de soluții fiabile și inovatoare care să abordeze două obiective importante de dezvoltare durabilă formulate de Națiunile Unite: consum responsabil și energie accesibilă și verde.

Ediția de anul acesta a fost posibilă cu ajutorul celor patru parteneri oficiali, Mastercard, Raiffeisen Bank, NEPI Rockcastle și Profi.

Fiecare partener a propus o provocare care afectează societatea și comunitățile pe care le deservesc:

Mastercard: Creșterea gradului de conștientizare a deținătorilor de card cu privire la amprenta lor personală de CO2, arătând impactul achizițiilor lor și ajutându-i să-și compenseze, sau să-și reducă amprenta de carbon.

Raiffeisen Bank: Educarea financiară a clienților băncii pentru un consum responsabil. Alegeri inteligente pentru un consum inteligent.

NEPI Rockcastle: Maximizarea rezultatelor și eficientizarea proceselor legate de inițiativele de management al îmbrăcămintei uzate începute de Grupul NEPI Rockcastle, îmbunătățind experiența pentru consumatori și voluntari.

Profi: Reducerea risipei alimentare prin implicarea clienților și comunităților locale în creșterea consumului, sau folosirii produselor aproape de data de expirare.

Echipa câștigătoare a fost una dintre cele care au primit provocarea Mastercard. Ei au conceput Leafy, o aplicație modernă care oferă mai multe sfaturi pentru reducerea amprentei personale și le permite utilizatorilor să aibă propriile lor scoruri și să concureze cu prietenii într-o comunitate extinsă.

”Inspirați de brief, am reușit să venim cu o soluție complexă și cu o mulțime de caracteristici pentru a ajuta la reducerea amprentei de CO2. Ne-am bucurat mult când am pus toate ideile cap la cap. Profitând de Calculatorul de carbon Mastercard, am creat un concept care crește gradul de conștientizare și educă utilizatorii, aduce recomandări, implică utilizatorii în activități și îi recompensează de fiecare dată când fac o achiziție ecologică. Ideile noastre au ajuns să câștige competiția. Suntem foarte încântați de rezultate și sperăm că într-o zi, noi și prietenii noștri, vom folosi Leafy în viața reală”, afirmă membrii echipei câștigătoare.

În urma primei ediții a Pixel Hackathon, echipa Tremend plănuiește organizarea acestui eveniment pentru următorii cinci ani pentru a promova importanța ideii și a viziunii conceptuale în rândul experților în produse.

Totodată, Tremend va crea evenimente similare cu scopul de a construi o comunitate mai puternică de profesioniști în Business Analysis, User Experience, User Interface și Product Management.