• Liudmila Climoc, CEO Orange România a vorbit la evenimentul anual Europe Day de la Londra despre dezvoltarea 5G în România, iar reprezentanții Orange au menționat și de stadiul discuțiilor pentru eventuala preluare Telekom România.
  • Despre statisticile și planurile Orange Money, reprezentanții Orange au spus că va deveni o bancă integrală în toată Europa până în 2025
  • Abonează-te le canalul de YouTube start-up.ro aici.

Liudmila Climoc, CEO al Orange România, a vorbit la evenimentul Europe Day din Londra despre statisticile rețelei în România, loc unde Orange a testat 5G și are mari planuri pe această parte, cu toate că România încă stă stlab la nivelul penetrării internetului, procentul fiind de 70%, față de 90% în Europa. Cu toate acestea, penetrarea internetului mobil e de 101%, adică oamenii folosesc mai multe cartele în același timp. De asemenea, penetrarea televiziunii de 102% pe casă.

Pentru Orange România, după cum a declarat Liudmila Climoc în cadrul evenimentului (poți urmări întreaga prezentare în video-ul de mai sus), cele patru direcții strategice sunt: conectivitatea, simplitatea, posibilitatea de a fi un „digital enabler” pentru oameni, dar și ușurința și transparența. În momentul de față, Orange România are un market share de 39% din SIM-urile active din România și 10,9 milioane de clienți conform cifrelor din Q3 2019. De asemenea, 30% din clienții B2B din România utilizează servicii convergente de la Orange, adică un mix de servicii ce conțin conectivitate și zona de ITC.

Tot în zona de B2B, Orange lucrează cu mai multe startup-uri prin programul Orange Fab pentru a aduce servicii pentru clienții lor. De exemplu, în zona de cybersecurity veniturile Orange România au crescut cu 20%, în condițiile în care implementează soluții ale unor startup-uri din Orange Fab România.

5G în România - dispozitiv sub brand Orange la un preț mai bun

În momentul de față clienții Orange consumă 7 GB pe lună, în timp ce media națională ar fi la 3,5 GB, iar pentru viitor Orange pregătește lansarea pe scară largă a 5G. Acest lucru depinde și de licitația pentru spectrul de 700 de Mhz care va fi organizată de ANCOM în a doua parte a acestui an.

Pentru 2020 planul pe 5G este să ajungă în mai multe orașe mari, dar și să aducă oferte mai bune pentru clienți. La începutul lui 2020 serviciile 5G au fost adăugate în Brașov și Poiana Brașov. „Mii de clienți Orange România vor alege oferte eligibile 5G până la finalul anului, iar luna următoare vom aduce primul device 5G sub brandul Orange”, a spus Liudmila Climoc. Acest lucru va aduce device-uri mai ieftine în mâinile clienților. Până acum, Orange a avut un parteneriat cu Samsung pentru dispozitivele lor - Samsung Galaxy Note 5G și Samsung Galaxy S10 5G.

Cu toate că 5G poate fi entuziasmant pentru clienții persoane fizice, influența sa se va vedea în zona B2B, unde orașele inteligente și rețelele industriale vor putea să acționeze mai rapid și mai în siguranță cu ajutorul tehnologiei 5G. Liudmila Climoc a declarat la evenimentul Europe Day că beneficiile masive ale 5G în zona de Internet of Things vor începe să se vadă în România din 2022. De asemenea, Orange participă activ și la patru proiecte Horizon 2020, finanțate din fonduri europene, care au componente de 5G.

Orange și Telekom - o fuziune pentru o piață mai comprimată

Piața de telefonie mobilă și internet în România este împărțită astăzi între patru mari jucători, dar convergența serviciilor începe să fie un trend din ce în ce mai important. Dincolo de parteneriatele dintre operatori care își împart rețelele pentru a avea un coverage mai bun, am observat deja cum Vodafone și UPC au devenit parte a aceleiași companii. Anul acesta am putea asista la fuziunea dintre Orange România și Telekom, potrivit informațiiloe de la finalul anului trecut.

Jean-Marc Vignolles, director operațional al Orange pentru regiunea Europa, și membru al board-ului Orange România, a fost întrebat la eveniment despre această posibilitate. De asemenea, Ramon Fernandez, Deputy CEO al Orange, a vorbit despre nevoia de a avea rețele mai puternice și o fragmentare cât mai mică în regiunea Europei. Așadar, ce a spus Jean-Marc Vignolles despre posibilitatea de a fuziona cu Telekom România?

„Ne uităm la diferite oportunități, iar această oportunitate (n.r. - preluarea Telekom România) este una pe care o luăm în calcul și o analizăm”.

În privința implicării Huawei în oferirea de echipamente pentru Orange, pe fondul restricțiilor impuse de guvernul american și de unii dintre partenerii acestora, reprezentanții Orange au spus că „politica noastră e să avem competiție în privința furnizorilorilor și la nivel de grup, dar și în toate țările unde operăm. Am luat măsuri ca să nu depindem de un singur furnizor”.

De asemenea, reprezentanții Orange au spus că așteaptă deciziile Comisiei Europene pentru a avea un cadru legal, iar în 2020 își vor selecta partenerii din țările europene. „Ai nevoie de competiție și nu trebuie să ai doar două opțiuni pentru a avea cel mai bun serviciu la cel mai bun preț”.

Orange Money, un serviciu care se extinde

Orange operează în România ca Instituție Nebancară prin Orange Money, dar vrea să extindă acest serviciu în acest an. Conform Liudmilei Climoc, creșterea e de 25% pe țară în privința mobile banking-ului, iar 90% din tranzacțiile realizate acum prin carduri sunt contactless. În septembrie 2019, Orange Money avea 154.000 de clienți și o creștere de 11 ori a tranzacțiilor.

Pe viitor, Orange intenționează să extindă acest serviciu. Dacă în unele țări europene au deja serviciu bancar, Orange Bank, pe viitor Orange intenționează să extindă serviciile în toate țările din Europa unde operează. Deadline-ul pentru acest moment va fi 2025.