Găsiți mai jos cele mai importante declarații ale lui Bogdan Brad, project manager al startup-ului Powa. Interviul complet îl puteți urmări în videoclipul de mai sus.
„Powa este prima aplicație din România care permite consumatorilor de energie electrică să-și schimbe furnizorul de energie online, după ce vizualizează o listă de oferte pusă la dispoziție de mai mulți furnizori de energie. Practic, este instrumentul care leagă piața liberă de consumatorul de energie electrică, pentru că nu exista un astfel de instrument până acum care să ofere aceste servicii.”
„Am fost inspirați de ceea ce se întâmplă în piețe mai mature unde există deja astfel de instrumente și am sesizat o oportunitate. În același timp, ne-a și surâs ideea de a fi primii care fac asta în România.”
Aplicația este funcțională. În momentul de față, sunt 5 furnizori listați care au mai multe oferte și se poate schimba furnizorul de energie electrică exclusiv online.
Profilul clientului îl reprezintă consumatorul cu vârsta cuprinsă între 25 – 45 de ani, din mediul urban, provenit dintr-o localitate cu peste 100.000 de locuitori, care are cel puțin studii liceale și este interesat să facă economii.
Schimbarea furnizorului este un proces online reglementat de ANRE – Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energetic, și presupune un upload de documente semnate de consumator și de furnizor, după care schimbarea furnizorului de energie electrică s-a finalizat. Procesul din online durează câteva minute, dar cadrul legislativ prevede o durată maximă de 21 de zile în care noul furnizorul trebuie să se ocupe de partea juridică, pentru a se face tranziția de la un furnizor la altul.
Powa este o soluție simplă și rapidă la procesul anevoios pe care ar trebui să-l parcurgă consumatorii dacă aleg să facă tranziția în mod clasic. Asta ar presupune că trebuie să intre pe pagina ANRE și că contacteze personal fiecare furnizor pentru a afla mai multe informații. Dar mulți dintre aceștia sunt în insolvență sau nu oferă energie electrică persoanelor fizice. În plus, se evită modelul clasic de mers la ghișeu sau de trimis documente prin poștă.
Pentru listarea furnizorilor nu există niciun cost, dar se semnează un contract prin care furnizorii se obligă să ofere transparență completă în ceea ce privește draft-urile de contract în care sunt indicate toate prevederile parteneriatului dintre furnizor și beneficiar.
Powa a ajuns la un target de 30.000 de persoane, iar peste 100 dintre cei care au ajuns pe platformă au deja contractele în diverse etape de semnare.
Strategia de monetizare presupune mai multe fluxuri de venituri. Unul dintre ele vine din relația cu furnizorii, fiind perceput un comision pentru semnarea unui contract în platformă. Pentru consumatori, schimbarea furnizorului este gratuită. O altă sursă de venit este un modul de advertising, disponibil în platformă, care poate oferi ad-uri la nivel național sau de județ, dar care să fie utile consumatorilor.
Mai multe detalii despre Powa și avantajele pe care le au consumatorii care decid să beneficieze de serviciile platformei, le aflați în emisiunea video de mai jos.