Compania și-a atins deja obiectivele de business și a ajuns în 2021 la venituri și încasări de 1,2 milioane de euro, în creștere cu 50% față de anul 2020. Principalii factori care au contribuit la creșterea veniturilor în 2021 sunt retenția clienților, un indicator important pentru orice afacere antreprenorială predictibilă, recrutarea unui director de vânzări la nivel național și scalarea echipelor de vânzări. Numărul de clienți ai companiei Termene.ro a crescut cu 50% în ultimul an și a ajuns la 3000 de firme. Top 5 produse și module utilizate de clienții Termene.ro sunt Verificări firme, Monitorizări firme, API (extragere de informații din baze de date), RedBill (recuperarea datoriilor de la debitori) și Analize și studii de piață.

“Ne propunem să ne menținem ritmul de creștere a cifrei de afaceri și în 2022, tendință susținută de atragerea noilor clienți. Investițiile în tehnologie, optimismul firmelor și revenirea post-pandemică din primăvară- așteptată de mediul de business- ne determină să rămânem optimiști cu privire la evoluția din 2022, an în care managerii și antreprenorii au nevoie de afaceri predictibile”, a declarat Adrian Dragomir, Business Innovation Consultant și fondator Termene.ro.

Termene.ro va continua în 2022 investițiile în Machine Learning și NLP (programare neuro-lingvistică). Încă de la începutul proiectului de cercetare pentru dezvoltarea platformei TERMENE_AI_360, datorită rezultatelor promițătoare, compania a investit un buget suplimentar de 500.000 de euro. Astfel, investițiile totale în tehnologii noi și inovații au depășit 5 milioane de euro până în prezent.

Concret, prin dezvoltarea platformei TERMENE_AI_360 pentru Data Science (știința datelor), Termene.ro aduce îmbunătățiri în sectorul de analiză a datelor. Datele colectate și stocate de aceste tehnologii vor crește predictibilitatea în activitatea companiilor. Aici intervine știința datelor. Inteligența artificială și tehnologiile de tip Machine Learning sunt folosite în procesul de analiză a partenerilor la stabilirea riscului de creditare. Rezultatul scontat este creșterea competitivității acestui sector-cheie de furnizare de informații despre companii și de management de risc comercial pentru societate.

Termene.ro utilizează ca materie primă datele și extrage informații suplimentare din acestea, informații care nu există în colecția de date primare. De multe ori, datele brute pe care le furnizează sursele oficiale nu sunt utile cuiva care nu are experiență de lucru cu astfel de informații. Ca să facem o paralelă, este ca într-o rafinărie: ai la dispoziție petrolul brut, dar nu-l poți pune în rezervorul de la mașină. Datele despre companii sunt echivalentul petrolului. Prin intermediul Machine Learning, Termene rafinează aceste date și generează produse finite, echivalentul benzinei, care pot fi ulterior utilizate ușor de către abonați. Spre exemplu, unul dintre aceste produse finite este modulul de predicție a insolvenței companiilor sau riscul de intrare în insolvență în următorii doi ani.

Astfel, companiile și instituțiile financiare vor face evaluări de risc cu ajutorul algoritmilor de Machine Learning, algoritmi care vor învăța în mod continuu (în funcție de datele primite). Spre comparație, astăzi se folosește un instrument din 1968, Scorul Altman Z, care este rezultatul unui test de rezistență a creditului, care măsoară probabilitatea falimentului unei companii. Scorul Altman Z se bazează pe cinci indicatori financiari: profitabilitatea, pârghia, lichiditatea, solvabilitatea și activitatea pentru a prezice dacă o companie are o probabilitate mare de a deveni insolvabilă.

“Impactul investițiilor noastre în tehnologie va fi semnificativ pentru mediul de business românesc întrucât noul proiect va ajuta companiile să-și filtreze colaboratorii mai rapid, îndeosebi atunci când se finanțează prin credit comercial și finanțare bancară. De asemenea, vor fi efecte pozitive pentru economie întrucât va scădea valoarea totală a creanțelor din economie. Concret, nu vom mai avea atât de multe facturi neîncasate de firme”, spune antreprenorul Adrian Dragomir.

Potrivit Termene.ro, managerii și antreprenorii din România își doresc să facă afaceri într-un mod predictibil: 42% dintre companii își doresc în principal să evite colaborarea cu firme-fantomă, firme-paravan sau companii care au conexiuni de afaceri dubioase. Alți 31% dintre utilizatori pun pe primul loc scăderea riscului de neplată al clienților prin acordarea de limite de credit mai apropiate de capacitatea lor de plată.