Din estimările PayU România, volumul tranzacțiilor plătite de clienți în online, la comercianții care au avut oferte de Black Friday, este de peste 10 ori mai mare decât într-o zi obișnuită, ceea ce confirmă faptul că evenimentul rămâne o ocazie de care românii profită pentru a-și achiziționa atât bunurile pe care și le doresc, dar și pe cele de care au nevoie în mod uzual, la prețuri preferențiale.
“Ediția din acest an ne-a confirmat că există, în continuare, oportunitate de creștere pentru piața de e-commerce din România și că Black Friday este un eveniment tot mai relevant pentru consumatori. Creșterea cu 22% a numărului de tranzacții înregistrate în cea mai recentă ediție de Black Friday ne arată faptul că tot mai mulți consumatori privesc acest eveniment ca pe o oportunitate de a face cumpărături online, iar tendința care se observă este diversitatea produselor achiziționate. Românii cumpără online din toate categoriile de produse. Dacă în anii trecuți verticalele «vedetă» erau IT&C sau fashion, acum observăm cumpărături diverse, de la cafea sau parfurmuri&beauty la servicii medicale, pachete turistice sau chiar carburanți”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Numărul magazinelor intrate în online a crescut în ultimii doi ani, fortați și de contextul pandemiei, cu oferte multe și foarte diferite, ceea ce a condus la creșterea competitivității și, implicit, a calității produselor și serviciilor oferite de comercianți. În același timp, eforturile de optimizare a procesului de achiziție online, depuse de jucătorii implicații în piața de e-commerce, au încurajat consumatorii să aibă o și mai mai mare încredere în cumpărăturile și plățile online.
“Tot mai mulți consumatori au înțeles că a achiziționa și plăti online este simplu, rapid și sigur, lucru demonstrat și de faptul că 62% dintre tranzacții (+60% față de ediția precedentă) au fost efectuate cu un card salvat în sistemul PayU sau prin Google Pay”, a precizat Elena Gheorghe.