Luna trecută a apărut un zvon care susținea că va fi lansată o consolă PlayStation 5 Pro, iar astăzi un nou raport confirmă acest lucru, adăugând în același timp câteva detalii suplimentare despre consolă. Se pare că Sony le cere deja dezvoltatorilor să se asigure că jocurile lor sunt compatibile cu viitoarea consolă PS5 Pro, subliniind un accent pe îmbunătățirea ray tracing-ului.

Se presupune că PS5 Pro poartă numele de cod Trinity și se spune că va avea un GPU mai puternic și un CPU ușor mai rapid. Se presupune că toate schimbările ar trebui să facă consola mai capabilă să redea jocurile cu ray tracing activat sau să atingă rezoluții și un FPS mai mare în anumite titluri.

Noul GPU ar trebui să fie cu 45% mai rapid decât actualul GPU de pe PS5, conform unor documente care descriu caracteristicile noii console. GPU-ul va fi mai mare și va folosi, de asemenea, o memorie mai rapidă pentru a îmbunătăți performanța ray tracing.

Se presupune că dezvoltatorii pot deja să comande kituri de testare, iar Sony vrea ca fiecare joc trimis la certificare începând cu luna august să fie compatibil cu PS5 Pro. Zvonul anterior pe această temă vorbea despre o lansare înainte de sezonul de cumpărături de sărbători de la sfârșitul anului, iar acest calendar pentru dezvoltatori se aliniază cu acesta.

Procesorul va fi același ca și în cazul PS5, dar va fi overclocked la 3,85 GHz, adică un plus de 10%. Lățimea de bandă a memoriei va fi de 576 GB/s în Pro, față de 448 GB/s în PS5. Jocurile vor putea utiliza 1,2GB suplimentari de memorie de sistem pe PS5 Pro, până la 13,7GB în total (față de 12,5GB pe versiunea existentă).

PS5 Pro vine, de asemenea, cu o „arhitectură personalizată pentru machine learning" și suportă 300TOPS de calcul pe 8 biți. Soluția de upscaling PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) de la Sony va utiliza aproximativ 250MB de memorie și va introduce aproximativ 2ms de latență la upscaling de la 1080p la 4K, iar compania lucrează la suportul pentru rezoluții de până la 8K.