Pluria este o platformă destinată muncii flexibile, acel loc în care angajații companiilor pot găsi spații de co-work sau hub-uri de unde să meargă să lucreze. Le pot rezerva și apoi merg acolo și-și fac treaba.

Dar în spatele acestui feature principal, Pluria vrea să rezolve niște dureri ale întregului peisaj al muncii, și anume acela în care pandemia a creat un sistem de muncă hibrid destul de prost înțeles, în care există doar acasă și doar biroul companiei atunci când vrei să muncești. Andrei și Gabriela vor să ofere prin startup-ul lor o soluție care vine mănușă atât companiilor, cât și angajaților, una care să readucă echipele împreună și să aducă acea satisfacție profesională mult vânată de ambele părți.

Din România direct în Columbia

Traseul lor în lumea startup-urilor nu a fost deloc unul clasic. Au pus soluția pe piața din România în 2020, și la nici un an după erau prezenți în Columbia, deși niciunul dintre ei nu călcase în vrea țară din America Latină până la lansare.

”Noi nu fuseserăm niciodată în America Latină. Prima dată când am fost pentru 3 zile, în Bogota, a fost la o conferință, în momentul când ne-am lansat și noi oficial acolo, deși noi aveam deja 5 oameni în echipa de acolo de 5 luni.”

Despre lansarea lor pe o piață îndepărtată și necunoscută și despre traseul lor de evoluție complet atipic, fondatorii spun că a fost parțială nebunie, parțială încredere. S-au uitat într-adevăr la niște tendințe, au discutat cu un fondator pe piața recrutării din Columbia, iar entuziasmul lui și cifrele au indicat că asta e destinația spre care trebuie să se îndrepte.

”Karma te ajută. Acum mulți ani m-a contactat fondatorul unui business similar cu 7card din Columbia. L-am ajutat cu diverse sfaturi, am rămas în contact și peste ani, când am lansat Pluria, l-am sunat să-l întreb cum i se pare. El avea un nou startup pe employer of record și a înnebunit când a auzit de Pluria. Trebuie să veniți în America Latină, aici e viitorul, așa ne-a încurajat și nu ne-a trebuit mai mult. Avem o toleranță foarte mare la risc și de asta toți credeau că suntem nebuni, inclusiv investitorii.”

Aici a fost nebunia, iar partea de încredere a venit din contextul actual al zonei: America Latină este unul dintre cele mai bune huburi de talente pentru Statele Unite, însă oamenii nu au cele mai bune condiții pentru a lucra de acasă, traficul este infernal și există o varietate mare de spații flexibile pe care angajații le frecventează. Au adăugat la toate acesta firea sociabilă a oamenilor din zonă și au știut că trebuie să prioritizeze această destinație pentru Pluria.

Investitorii îi învățau la începuturi că nu așa se face: ”mai întâi, consolidezi prezența pe o piață, apoi te extinzi undeva în apropiere. Dar când soluția ta este internațională, te uiți la hartă ca la o foaie albă și te gândești unde e oportunitatea mai mare pentru ceea ce știi tu să faci. Normal că ți-e mai convenabil să începi acasă, și când te gândești la internaționalizare să fii ancorat în paradigma asta, că după România mă duc în Bulgaria, Ungaria. Dar pentru noi geografia arată altfel.”

Biroul e despre echipe

Pluria, în momentul lansării, a rezolvat o problemă recentă a vremii, aceea a oamenilor care descoperiseră munca din alte spații decât de la biroul companiei. Astfel, clienți au avut încă de la început, fie că vorbim de acei early adoprters care i-au ajutat să-și finiseze soluția, dar și clienți comerciali, care au venit destul de repede.

”Clienți am avut încă de la început, mai mici, dar cu ajutorul cărora am iterat, și din 2021 am început să avem clienți în adevăratul sens al cuvântului. În Columbia, a durat 3-4 luni ca să formăm rețeaua de parteneri de spații, iar clienții comerciali au apărut la o lună după perioada aceasta.”

Sloganul Pluria ”bring your teams together” nu a fost cel mai bun îndemn în perioada pandemică, dar acum se potrivește direcției în care vor să ducă produsul. La ce lucrează acum este un sistem de recomandări bazat pe AI și machine learning prin care să ajungă la echipe și să le dea imboldul necesar pentru a se găsi în spații de unde să lucreze împreună.

”Platforma noastră este pentru munca distribuită, care nu doar îți dă acces la spații atent curatoriate, dar ajută echipele să se reconecteze. Astfel, lucrăm la o funcție care ajută membrii echipei să se conecteze, un pic de AI și machine learning, astfel încât ei să se găsească și să lucreze împreună. Soluția va analiza pattern-uri de lucru ale oamenilor din echipă și apoi poate să sugereze un top de locații și de ore potrivite pentru toți participanții, care să țină cont de distanță, preferințe, ore de trezire. Mai mult, managerii pot primi remindere dacă echipele nu s-au mai văzut de mult.”

”Organizația viitorului e și una distribuită geografic”

Pluria ajută companiile pe câteva direcții clare, una dintre ele fiind aceea a reducerii de costuri, astfel că orice client plătește doar ce se consumă. Modelul Pluria funcționează pe facturi emise doar dacă angajații companiei au folosit beneficiul Pluria și au lucrat din spațiile din rețea. Mai mult, echipa poate deschide și alte orașe, în sensul în care poate caută spații dacă o companie își extinde activitatea în alte țări sau alte orașe.

”Noi credem că nu există o companie care, pe viitor, să nu aibă cel puțin o componentă de echipă distribuită, fie că vorbim de programatori care locuiesc în alte țări decât locul de unde-și desfășoară firma activitatea sau de deschiderea unui sediu într-o altă țară. Viitorul muncii sunt companiile distribuite, iar e Pluria e o soluție pentru astfel de organizații, dar și pentru cele centralizate.”

Platforma e folosită și de clienți care au birou propriu și doar activează Pluria ca un fel de roaming când călătoresc sau au întâlniri cu diverși colaboratori.

Printre aspectele cu care merg spre companii este această extindere on demand, care vine cu un risk free pe costuri pentru cei care vor să se ducă spre alte destinații și să nu mai dea bani pe chirii: ”o multinațională client ne-a rugat să deschidem și în Bulgaria, Ungaria și Slovenia. Astfel, am fost acest one supplier pentru echipele unei companii, un partener de încredere.”

Mai au un curatoriat de spații, în sensul în care au câte un responsabil de spații pentru fiecare zonă și nu vor să adauge cât mai multe locuri de dragul unor ”vanity metrics”. Preferă să rămână la mai puține spații, dar unele testate în prealabil.

Tot în aplicație oferă și un Employee Experience consultant, prin care clienții au acces la un fel de concierge pentru cei care au nevoie de catering sau de diverse accesorii pentru a ține întâlniri sau ședințe. Aici, avantajul este că o companie plătește tot doar ce se consumă, fără să mai fie nevoie de agenții de BTL sau turism.

O altă noutate este că au început să adauge locații HoReCa pentru spații de co-work, cafenele și restaurante unde oamenii se pot strânge la brunch sau la o cafea în timp ce lucrează.

”90% sunt spații de cowork, 10% de horeca, și au prins foarte bine, oamenii vin și unde e mâncare pentru că mâncarea e parte din experiență. Biroul nu mai reprezintă metri pătrați, reprezintă o experiență.”

Ce urmează pentru Pluria

Planurile Pluria deja vizează un nou pas în evoluția lor, compania fiind înregistrată în SUA, pregătindu-se de pe acum pentru o nouă etapă de creștere și viitoare runde, iar pentru investitorii de calibru de series A contează să fii de acolo.

Pe lângă asta, încearcă să își găsească un loc în mentalitatea companiilor românești care sunt încă în stand-by și care speră că oamenii se vor întoarce la birou. Pentru fondatorii Pluria, e clar că viitorul muncii arată altfel.

”Peste 2 ani o să fie într-adevăr conștientizarea aia în masă cu privire la viitorul muncii, care e de fapt prezentul muncii, care e mult mai flexibil și distribuit, cu mai puțin control, mai multă încredere.”


Andrei și Gabriela au fost recent în România și înainte de întâlnirea noastră, au făcut un call printre fondatorii români și s-au strâns la bere ca să vorbească despre recenta investiție. Tot de dragul comunității, s-au oferit să împărtășească pitch deck-ul cu care au convins investitorii să le acorde o nouă rundă, prezentare pe care o lăsăm și noi mai jos.