În acest context, un grup de prieteni programatori a dezvoltat în timp record platforma de recrutare https://pratsya.eu/ pentru a extinde sprijinul persoanelor refugiate care ajung în România și rămân pe termen mediu și lung, fiind în căutarea unui loc de muncă.

Platforma este un punct de întalnire important între companiile dispuse să angajeze forță de muncă și cetățenii ucraineni, toate capabilitățile platformei fiind complet gratuite pentru ambele categorii. Nevoia de locuri de muncă a refugiaților care se stabilesc în România pe perioadă nedeterminată este acoperită de cea de recrutare pe care o au companiile. Astfel, refugiații din Ucraina care își doresc să se angajeze pe teritoriul României pot aplica la joburi în funcție de specializarea lor, în timp ce angajatorii pot adăuga un număr nelimitat de anunțuri.

“Dincolo de emoțiile și compasiunea pentru acești oameni nevoiți să își împacheteze viețile în valize, ne-am dorit să oferim o soluție utilă pe termen mediu și lung care să le ofere șansa de trăi și de a se adapta mai ușor într-o țară nouă, având o siguranță pe plan financiar.

De asemenea, este o oportunitate și pentru angajatorii români să descopere și să angajeze

persoane calificate în diferite industrii. Companiile și antreprenorii pot înregistra gratuit anunțuri, la fel și cei care sunt în căutarea unui job, având posibilitatea de fi contactați direct dacă se potrivesc descrierii. Sperăm ca platforma pe care am dezvoltat-o să fie un instrument util și să coreleze cât mai multe oportunități de angajare cu oamenii potriviți aflați acum în aceste momente dificile.” declară Teodor Cazangiu, unul dintre inițiatorii proiectului.

Procesul de înscriere pe platformă este simplu atât pentru cel care caută un loc de muncă, cât și pentru cel care recrutează, și oferă posibilitatea de a alege afișarea anunțului în cele 5 limbi străine disponibile, la alegere.

Pentru înscriere este necesar realizarea unui cont, având apoi opțiunea de a aplica la job-urile postate sau de a lua legătura cu un candidat, în cazul companiilor.

Proiectul este realizat de Eugen Tache, Ciprian Condrea, Dorin Dumitraș, Teodor Cazangiu și Anca Trifano, iar demersul inițiatorilor este sprijinit de agenția de publicitate Godmother.