Un joc triplu A (AAA) este, să zicem, echivalentul unui film blockbuster de la Hollywood pentru care sunt cheltuiți foarte mulți bani, fiind un produs de mare anvergură. Ubisoft București a fost înființat în 1992, însă Ghost Recon Frontline este primul proiect de o asemenea anvergură care este dezvoltat la București.

2019 a fost anul în care pentru prima dată în instoria industriei de game development din România, cifra de afaceri înregistrată de cele peste 100 de studiouri locale a depășit 200 de milioane de dolari. Cele mai importante companii românești după cifra de afaceri sunt Ubisoft România, Electronic Arts România, Gameloft România, Amber Studio.

Însă în toată istoria game developmentului local niciun studio nu a dezvoltat complet și lansat un joc triplu A. Electronic Arts România se ocupă de o parte importantă din dezvoltarea jocului FIFA, Ubisoft București a contribuit la multe titluri importante ale studioului francez, jocuri precum Ghost Recon Breakpoint, Watch Dogs Legion sau Assassins Creed Odyssey. Însă acum va fi pentru prima oară lead site la un proiect de o asemenea anvergură. Jocul se află în dezvoltare de mai bine de trei ani și în prezent lucrează peste 300 de persoane de la studioul din București, Craiova, dar și de la Belgrad, Kiev sau Odessa.

Proiectul a început cu o echipă mică care a construit tehnologia de care aveau nevoie pentru dezvoltarea titlului, apoi marea parte a producției a avut loc în timpul pandemiei și în perioada în care majoritatea angajaților au trecut la un regim de muncă de la distanță.

„Cea mai mare și cea mai grea parte a producției a fost chiar acum în pandemie. A fost, cu siguranță interesant, am început într-o perioadă în care nu știam dacă se poate face chestia asta (n.r lucrul remote la un titlu AAA), s-a demonstrat că se poate, productivitatea a crescut foarte mult pe parcurs și suntem chiar mândri de câte lucruri s-au putut face în contextul acesta”, a declarat pentru start-up.ro Bogdan Birindel, creative director pentru Ghost Recon Frontline, care este la Ubisoft de peste 15 ani și a lucrat la titluri precum Breakpoint sau Wildlands.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Acest joc vine odată cu aniversarea a 20 de ani de la crearea universului Ghost Recon și la aproape 30 de ani de activitate a studioului de la București. De ce a durat atât de mult pentru ca studioul de la București să cârmuiască un asemenea proiect?

„Ca să poți să ai un proiect de anvergură condus de studioul nostru am avut nevoie de o echipă matură care să arată convingător ca o echipă care poate face asta, lucru pe care noi l-am demonstrat lucrând la diferite proiecte”, spune Bogdan Birindel.

Cum a apărut ideea pentru acest joc? ”Istoria lui Frontline este cumva un roller-coster, dar ca să rezum este o idee pe care am avut-o noi la un moment dat în perioada în care încă nu terminasem Ghost Recon Breakpoint”.

După cum am spus, studioul Ubisoft București a fost implicat în realizarea mai multor jocuri ale studioului francez. Pentru unele s-a ocupat de o anumită bucată din joc, pentru altele a dezvoltat componenta de multiplayer. Am fost curios să aflu care este diferența dintre realizarea acestui joc și ceea ce studioul a făcut în trecut.

„Diferența este una de scară, sunt mult mai mulți oameni care depind de noi, diferența este și la nivel de responsabilitate. La un proiect la care nu ești lead site indiferent cât de grea este partea ta simți că ai o plasă de siguranță, că este cineva care să te salveze. Aici noi suntem plasa de siguranță pentru ceilalți. Este mult mai «challenging» și, din punctul meu de vedere, mult mai interesant”, spune creative directorul Ghost Recon Frontline.

Aceasta nu este prima experiență a studioului local în universul Ghost Recon creat de Tom Clancy, iar asta a fost foarte important pentru crearea acestui următor joc din serie. „A fost foarte importanta experiența. Suntem foarte familiari cu universul asta, știm ce e interesant, cum funcționează. În al doilea rând, toată tehnologia din spate o stăpânim foarte bine. Acolo ne-am făcut mâna la jocuri de multiplayer, construind multiplayer-ul de la Ghost Recon Wildlands și Ghost Recon Breakpoint. Ne-a dat capabilitățile, ne-a dezvoltat să facem un joc mult mai mare în aceeași direcție”, explică Birindel.

Ce este Ghost Recon Frontline

Ghost Recon Frontline este un FPS ce are loc în universul Ghost Recon și este o experiență PvP online în care peste 100 de jucători se luptă pentru victorie. Ghost Recon Frontline este un shooter free-to-play online ce vrea să se deosebească de alte titluri similare precum Call of Duty Warzone prin autenticitate militară, prin accent pe lucrul în echipă și prin importanța strategiei și a tacticilor în ecuația succesului.

Jocul va avea cel puțin două moduri de joc (anunțate în acest moment, însă este posibil să fie anunțate și altele pe parcurs): expedition mode și control mode. Spre deosebire de alte titluri din seria Ghost Recon, Frontline este gratuit și oricine dorește îl poate încerca.„Free to play ne ajută să ajungem la jucători în modul cel mai ușor, cu cele mai puține bariere, să-și aducă prietenii să se joace împreună”, spune Bogdan Birindel. Întrr-un astfel de joc free to play este de așteptat să fie introduse microtranzacții (jucătorii achiziționează în joc diferite tipuri de obiecte virtuale cu bani reali), însă directorul creativ al jocului ne asigură că acestea vor fi doar pentru ca jucătorii să-și poată exprima personalitatea în joc cu arme și costume unice din punct de vedere vizual, fără să aibă un aport asupra performanței în joc a jucătorului.

Publicul țintă pentru acest joc este format din fanii shooterelor, este de părere Ștefan Marinescu, brand manager pentru Ghost Recon Frontline.

„Având în vedere că avem aceste două moduri de jocuri înseamnă că putem să acaparăm o plajă destul de largă de jucători. Mai mult de atât, faptul că avem modalități diferite de a câștiga, această libertate strategică pe care o ai în joc, considerăm că aceste elemente pot să atragă diferite tipologii de jucători: de la oameni care vor să intre și să tragă în tot ce mișcă, la jucătorii mai strategici care vor un pacing diferit”.

Acțiunea are loc pe o insulă ce se întinde pe 16 km pătrați pe care a avut loc un dezastru biologic și în expedition mode mai multe echipe încearcă să obțină informații prețioase (intel), apoi trebuie să fie extrase de la fața locului. Aceste informații sunt limitate și 34 de echipe a câte trei membrii se luptă pentru a le obține, însă o cale către victorie este posibilă și prin pândirea celorlalte echipe gata de extracție pentru ca apoi să-i elimine și să plece chiar ei cu informațiile și cu victoria.

Jocul este bazat pe clase, iar pentru acest moment au fost anunțate trei: scout (se descurcă bine de la distanță), assault (ajută echipa în luptele de aproape) și support (care poate fortifica anumite poziții). Pentru acest mod lucrul în echipă este esențial și poți obține victoria în mod inteligent, fără să fii neapărat cel mai rapid la împușcat. Dacă un coechipier este deconectat sau pleacă din meci, echipa va rămâne în doi și nu va fi înlocuit de un AI. Fiecare clasă are o abilitate activă, trei skilluri pasile și două gadgeturi.

Al doilea mod se numește Control și este unul mai apropiat de ceea ce există deja în piață, fiind unul de tip respawn-capture based. În acest mod două echipe cu nouă membrii fiecare se luptă pentru supremație. Aici nu este extrem de important lucrul în echipă și poți foarte bine să joci singur dacă dorești. În timpul meciurilor poți schimba clasele, armele sau gadgeturile în funcție de cum o cere situația de la momentul respectiv.

Când se lansează Ghost Recon Frontline

Ghost Recon Frontline va avea o sesiune de closed beta test pe 14 octombrie și va ține până pe 21 octombrie. Cei care se înscriu pe site vor avea ocazia să testeze clasele, cele două moduri de joc și vor putea influența dezvoltarea acestuia oferind feedback. Jocul nu are o dată de lansare stabilită, însă va fi disponibil pe noile console PS5, Xbox Series X/S, dar și pe consolele vechi PS4 sau Xbox One și va ajunge pe PC și pe serviciile de streaming Stadia și Luna. Acesta va avea suport cross-play încă de la lansare. Cei care vor să încerce jocul se pot înscrie pe ghostreconfrontline.com.