Programul are drept scop dezvoltarea de soluții digitale pentru zona comerțului cu amănuntul. Startup-urile cu soluții digitale și tehnologice inovatoare pentru comercianţii independenţi vor avea ocazia să-și dezvolte proiectele, timp de trei luni, în Berlin. La jumătatea lunii iulie, aceste startup-uri își vor prezenta soluțiile în fața investitorilor din Londra și Munchen, pe parcursul a două zile demo.

„Așteptăm cu nerăbdare să primim aplicații de la startup-urile care doresc să lucreze la rezolvarea celor mai mari provocări cu care se confruntă ecosistemul european al comerțului cu amănuntul”, comentează Jag Singh, care recent a preluat funcția de Director General al Programului METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars. Jag Singh este antreprenor de renume și investitor, susținând activitatea a peste 70 de startup-uri din domeniul tehnologiei, din întreaga lume.

„Sunt întotdeauna încântat să îi ajut pe fondatori să își dezvolte companiile, sprijinindu-i prin intermediul cunoștințelor mele și provocându-i cu experiența mea. De asemenea, simt deja pulsul programului din Berlin, orașul startup-urilor în Germania”, adaugă Singh.

După prima ediție a programului METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars, trei startup-uri - Sensefinity din Portugalia, IamBot din Polonia și JustSnap din Turcia – au luat decizia de a-și muta sediile în Berlin, fapt care demonstrează că orașul este alegerea potrivită pentru acest tip de program, fiind catalogat drept cea mai bună metropolă germană pentru startup-uri.

Toate startup-urile din prima ediție a programului, care s-a încheiat pe 5 septembrie 2017, au crescut rapid. „Sensei, startup-ul care dezvoltă evaluări precise și analize ale comerțului cu amănuntul pe baza înregistrărilor video existente, a finalizat ciclul de finanțare”, a declarat Andreas Wuerfel, Directorul Global Innovation Community la METRO.

„JustSnap, o soluție end-to-end pentru gestionarea și derularea campaniilor promoționale, destinată brandurilor FMCG, este partenerul P&G pentru o campanie multibrand, în timp ce oriient şi KptnCook dezvoltă programe pilot în Germania – oriient cu METRO Cash & Carry şi KptnCook cu Real”.

Înscrierile pentru a doua rundă a METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars se pot face până pe 2 februarie 2018, iar programul va începe la Berlin, pe 21 aprilie 2018.