Promovarea ca designer și atragerea clienților în mod diferit decât prin recomandări
În industriile creative, promovarea personală și atragerea clienților sunt aspecte cheie pentru succesul profesional. În timp ce recomandările pot fi o sursă valoroasă de clienți, este important să explorăm și alte modalități de a-ți promova serviciile și a atrage atenția potențialilor clienți, pentru a nu depinde de o singură sursă.
Află opiniile specialiștilor din comunitatea start-up.ro
Textele publicate în categoria Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor, fiind opinii asumate de aceștia. Dacă vrei să afli mai multe opinii ale specialiștilor, urmărește categoria Subiectiv.
Urmărește specialiștii!
În acest material, vom explora câteva strategii creative pentru promovarea ta ca antreprenor creativ și pentru a-ți dezvolta baza de clienți.
Construiește-ți o prezență online puternică. În era digitală, prezența ta online este esențială pentru promovarea business-ului tău creativ. Creează un site profesional care să evidențieze, pe lângă portofoliul tău de lucrări și informațiile relevante despre serviciile tale și informații relevante despre cum serviciile pe care le oferi vin în întâmpinarea nevoii clienților tăi.
Asigură-te că site-ul este optimizat pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a fi ușor de găsit de către potențialii clienți. De asemenea, ia în considerare crearea unui blog sau a unui canal YouTube în care să împărtășești sfaturi și mai multe Insights din procesul de lucru, dar și din expertiza ta în domeniul designului.
Folosește puterea rețelelor de socializare: Rețelele de socializare sunt un instrument puternic pentru promovarea ta ca antreprenor creativ. Creează și gestionează conturi profesionale pe platformele sociale pe care le identifici ca fiind importante pentru clienții tăi.
O altă tactică foarte la îndemâna este să postezi în mod regulat imagini cu lucrările tale, să oferi sfaturi și inspirație, să interacționezi cu comunitatea și să te implici în discuții relevante. Construirea unei comunități online dedicate îți poate aduce o expunere mai mare și poate atrage clienți potențiali, necesită însă timp pentru a o consolida.
Gândește-te ce nevoi ale clienților tăi adresezi atunci când comunici ceva pe social media și alege să te diferențiezi în mod creativ de concurenții tăi.
Participă la expoziții și evenimente de profil: Expozițiile și evenimentele din segmentul tău de industrie sunt o oportunitate excelentă de a-ți expune talentul și de a face conexiuni în domeniu. Caută expoziții locale sau naționale la care poți participa și expune-ți lucrările într-un mod creativ și inovator. Interacționează cu alți designeri și vizitatori, creează legături și lasă o impresie puternică. Aceste evenimente pot aduce noi oportunități și clienți potențiali și in plus, consolidează imaginea ta, dar și credibilitatea.
Colaborează cu alți profesioniști din domeniul creativ: Încercarea de a construi parteneriate cu alți profesioniști din domeniul creativ poate fi o modalitate eficientă de a-ți extinde baza de clienți. Caută fotografi, arhitecți, specialiști în marketing sau alți profesioniști care pot avea nevoie de serviciile tale. Împărtășiți-vă proiectele și recomandările reciproce pentru a crea o rețea de referințe și a atrage noi clienți.
Promovarea ca antreprenor creativ și atragerea clienților poate fi realizată în mai multe moduri decât doar prin recomandări. Construirea unei prezențe online puternice, utilizarea rețelelor de socializare, participarea la expoziții și evenimente de design și colaborarea cu alți profesioniști din domeniul creativ sunt strategii eficiente pentru a-ți promova serviciile și a atrage clienți noi și potențiali. Explorează și experimentează diferite modalități de promovare și adaptează-le la specificul tău ca designer, astfel încât să te poți dezvolta.
Despre Armina Popeanu
Armina Popeanu este arhitect de profesie, antreprenor cu peste 10 ani de experiență. A fondat Lyria – unde a creat în propria fabrică genți și pantofi unicat -, AArchitects – studio de arhitectură și design de interior - și proiectul aBC - a Business of Creativity - și este doctorand în Business de Arhitectură. Crează contexte de învățare pentru antreprenorii creativi și se implică în cauze ce au în comun educația, fiind mentor în diferite programe antreprenoriale, dar și voluntar în cadrul proiectului De-a Arhitectura.
Creativitatea, inovația și educația sunt valori prezente în proiectele în care este implicată - fie că vorbim despre design interior, afaceri, predarea arhitecturii studenților, mentorat pentru afacerile creative sau voluntariat pentru promovarea arhitecturii în rândul copiilor.
Prin proiectul aBC, Armina își dorește să creeze un ecosistem pentru arhitecți, designeri, antreprenori din industrii creative, oferind oportunități de educație antreprenorială prin întâlniri, workshopuri, sesiuni de consultanță, cursuri de business. Întânirile aBC, organizate lunar, au contribuit la a crea o comunitate de peste 1.000 de creativi, iar în a doua parte a lui 2023, Armina își propune să extindă întâlnirile de antreprenoriat creativ la nivel national, în cel puțin 5 orașe, ajungând astfel până la finalul anului la aproximativ 10.000 de antreprenori din industriile creative.
Recent, a lansat podcastul aBC – unde prezintă conversații cu arhitecți, designeri și antreprenori creativi, care își împărtășesc experiențele antreprenoriale Armina Popeanu. Invitații sunt profesioniști din industriile creative care au avut un impact prin afacerile lor, proiectele sau contribuțiile lor la dezvoltarea segmentului în care activează.