Dacă de-a lungul timpului, fiecare an avea aproape nelipsite evenimente precum team building-uri și petreceri de final de an, 2020 a fost despre lucratul remote, de acasă, pentru majoritatea companiilor și a adus cu sine provocări în menținerea ideii de unitate a echipelor și de mulțumire a angajaților.
Anul acesta, compania menționată s-a adaptat și a înlocuit obiceiurile de până acum cu organizarea unor evenimente online, care să țină locul petrecerii de Crăciun, precum și plănuirea a mici cadouri și surprize, prin care să le mulțumească oamenilor pentru tot efortul susținut din acest an.
Aceste inițiative au mai atenuat din măsurile de distanțare impuse, în ultimele luni, care au afectat îndeosebi membrii mai noi ai echipei, cărora le-a fost mai greu să simtă spiritul informal din companie, mai autentic și perceptibil în vechea formă de lucru, aceea de la sediul firmei.
Gestionarea unei echipe la distanță i-a provocat mai ales pe liderii echipelor, care au căutat permanent metode de a menține oamenii uniți și de a se adapta la noile condiții de lucru: au pus accentul pe comunicarea cu colegii lor, i-au încurajat și i-au asigurat de susținere permanentă. Eforturile au fost dublate și de departamentul de HR, care a trimis periodic mesaje de încurajare și asigurare că oamenii se pot simți în siguranță în privința carierei lor, evidențiindu-se meritul lor uriaș în ceea ce privește rezultatele companiei, chiar și într-un an de pandemie.
„De-a lungul anilor, evenimentele precum team building sau petrecerea de Crăciun erau momente așteptate de colegii noștri, căci ne ajutau să consolidăm legături bazate pe încredere și să ne apropiem reciproc. În plus, era o provocare plăcută să găsim soluții care mai de care mai creative, astfel încât fiecare participant să aibă experiențe memorabile. Anul acesta, am mizat pe adaptarea evenimentelor în mediul online și diverse gesturi de apreciere față de munca echipelor noastre. Perioada de Crăciun rămâne una specială și, deși suntem departe unii de alții, am ținut să o sărbătorim împreună în mediul online.
În ceea ce privește modul de lucru, care în cazul companiei noastre s-a desfășurat aproape în exclusivitate de acasă, ne-am încurajat colegii să ne trimită constant sugestii și idei de îmbunătățire a modului de lucru, să ne spună ce dificultăți resimt, astfel încât să le putem remedia, iar ei să știe că sunt în siguranță.
Pe termen mediu, menținem ca prioritate alinierea obiectivelor companiei cu cele ale angajaților, suntem în continuare interesați să cultivăm implicarea colegilor noștri, punem accentul pe colaborare și pe menținerea unei comunități interne, în care fiecare om să se simtă apreciat și motivat”, a declarat Karina Tătui, HR manager EXE Software.
Recrutarea oamenilor noi a rămas o prioritate, procesele de HR fiind adaptate din punct de vedere administrativ, toate etapele de recrutare mutându-se în spațiul online, atingându-se chiar un număr record de angajați în cadrul EXE Software, de peste 100 de oameni.
EXE Software este una dintre cele mai mari companii românești de IT din țara noastră, fiind înființată în anul 2001 și având produse și servicii livrate în cinci din cele șapte continente din lume. Organizația este specializată în furnizarea de soluții și servicii IT de tip enterprise, susținând îmbunătățirea performanțelor și eficienței proceselor de business din interiorul fiecărei companii din portofoliul său de clienți. Cu peste 200 de proiecte la activ, EXE Software este partener certificat Microsoft Gold și și-a clădit reputația dezvoltând și implementând soluții pentru data management, resource management, workflow management, field data collection, data analysis, folosind metodologii ca Agile, Waterfall, Extreme Programming (XP) și Adaptive Software Development (ASD).