Radu Atanasiu este antreprenor, investitor și profesor de critical thinking. El îi învață pe studenți cum să-și pună mintea la contribuție, cum să elimine bias-urile din viața lor și cum să ia decizii care să se bazeze pe fapte, nu pe greșeli de logică.

Cu Radu te vei întâlni vineri, 7 octombrie, la tabăra Startup Elites între 15.10 și 16.40. El te va provoca să pui întrebările corecte pentru afacerea ta, să nu te lași să te îndrăgostești de idei și să le privești dintr-o perspectivă critică.

Într-un studiu despre educație și gândirea critică din 1941, Edward Glaser definea abilitatea de a gândi critic ca implicând ”trei lucruri: disponibilitatea unui individ de a lua în considerare într-un mod atent problemele și subiectele care se încadrează în domeniul experiențelor proprii, cunoașterea metodelor de cercetare și raționament logic și o abilitate în aplicarea acestor metode. Gândirea critică necesită un efort permanent de a examina orice credință sau presupusă formă de cunoaștere în lumina dovezilor care o susțin și a concluziilor ulterioare spre care tinde”.

Despre gândirea critică, identificarea presupunerilor false și corectarea lor – elemente vitale în momentul în care porniți la drum cu o afacere – aflați pe larg în cadrul workshop-ului de Critical Thinking de la Startup Elites, tabăra de antreprenoriat pe care o organizăm între 6 și 9 octombrie la Hotel Carmen din Predeal.

Cine este Radu Atanasiu?

Radu predă gândire critică în cadrul Bucharest International School of Management, iar în cadrul workshop-ului său de la va oferi participanților câteva detalii despre modul în care să analizeze corect o problemă antreprenorială și să nu cadă în capcanele propriei gândiri.

Radu este decan asociat la Bucharest International School of Management şi ţine cursuri de gândire critică şi decizii de business la Bucureşti, Amsterdam şi Maastricht. Radu a publicat în 2021, la Springer Verlag, o carte de Critical Thinking for Managers şi a avut zeci de mii de participanţi din toată lumea la seria lui de MOOCs (massive online open courses) pe platforma iversity.org.

Misiunea sa este să încurajeze metagândirea (să mă gândesc despre cum gândesc) şi umilinţa intelectuală (să cântăresc întotdeauna posibilitatea ca opinia mea să fie greşită). Îi puteţi citi articolele aici, dar şi (în engleză) pe platforma sa thinkinginbusiness.com. În afară de scris şi şcoală, Radu ţine workshopuri în companii din România şi Europa, investeşte în startup-uri tehnologice şi aleargă la maratoane cu urechi de Mickey Mouse (aşa că luaţi ce scrie cu un strop de sare).