Această tendință demonstrează că managerii responsabili de experiența clienților (CXO) recunosc importanța modernizării zonei de protecție a datelor, ceea ce va crește fiabilitatea și eficiența backup-urilor și va reduce în același timp complexitatea sistemelor IT, precum și costurile de operare a acestora.

Raportul a constatat că 77% dintre companiile din EMEA vor utiliza serviciile cloud pentru a furniza backup în următorii doi ani. Nu numai că organizațiile apelează la cloud ca metodă principală de protecție a datelor, dar intenționează, de asemenea, să schimbe modul în care consumă serviciile de backup.

44% dintre acestea intenționează să valorifice backup-ul bazat pe cloud, gestionat de un furnizor de backup ca serviciu (BaaS). Acest lucru permite companiilor să modernizeze cu adevărat protecția datelor, eliminând investițiile costisitoare în hardware și procesele manuale, mai puțin precise și care necesită mai mult timp de punere în aplicare.

Există mai mulți factori care determină acest lucru. Veeam Data Protection Report 2021 a constatat că protecția datelor îngreunează transformarea digitală a companiilor, 29 % dintre întreprinderile din EMEA încetinind sau chiar oprindu-și inițiativele în acest domeniu în ultimele 12 luni.

Procesele de backup inadecvate contribuie enorm la această evoluție. La nivel global, companiile au raportat că 58% din toate datele lor sunt potențial neprotejate. În acest context, companiile realizează că backup-ul autogestionat, care utilizează doar servere locale, lasă din păcate datele întreprinderilor vulnerabile și subminează inițiativele de transformare digitală.

Managerii responsabili de experiența consumatorilor spun că businessul lor are nevoie ca soluția principală de backup să fie fiabilă, să reducă riscurile și să fie eficientă. Îmbunătățirea ratei de succes a backup-urilor reprezintă cel mai important criteriu pentru companiile care doresc să își schimbe soluția principală de backup. Alte criterii au fost creșterea rentabilității investițiilor (ROI), reducerea costurilor cu software-ul și hardware-ul și îmbunătățirea gradului de recuperare a datelor, precum și a timpului necesar pentru această operațiune.

"Organizațiile din cadrul EMEA sunt conștiente de faptul că dependența de sistemele IT tradiționale și soluțiile de protecție a datelor reprezintă o amenințare imediată la adresa transformării lor digitale, motiv pentru care managerii responsabili de experiența clienților acceptă ideea utilizarii tot mai mult a backup-ului bazat pe cloud și a backup-ului ca serviciu", a declarat Dan Popa, Senior Territory Manager Romania, Bulgaria & Albania la Veeam Software.

"Trecerea la serviciile de protecție a datelor pe bază de subscripție permite organizațiilor să profite de soluții mai eficiente din punctul de vedere al costurilor, cu opțiunea plăților flexibile, doar pentru serviciile pe care le utilizează și cand le utilizează. Acest lucru garantează, de asemenea, că procesele, precum actualizările de software, patch-uri și testarea sunt automatizate, spre deosebire de cele care se bazează pe protocoale manuale.