Potrivit unui studiu al companiei de logistică UPS, companiile mici din Europa văd în activitatea de export o modalitate de creștere a veniturilor. Însă, antreprenorii din Marea Britanie sunt o excepție. Astfel, în cazul startup-urilor de acolo care au activități de export, încrederea a scăzut în lunile care au urmat referendumului din iunie anul trecut cu privire la menținerea statutului de membru UE - Brexit.
În Marea Britanie, răspunsurile au fost colectate înainte și după votul prin care cetățenii au dorit ieșirea din UE. Înainte de vot, 36% din IMM-urile din Marea Britanie au prognozat o creștere a exporturilor, procentul scăzând la 20% după vot.
Așteptările s-au schimbat în mod negativ în toate celelalte piețe analizate. Numărul companiile care se așteaptă la o creștere a exporturilor a crescut de la 26% în al doilea trimestru, la 33% în al treilea trimestru. Creșterea exporturilor în toate piețele chestionate a modificat poziția Marii Britanii. Astfel, dacă înainte de Brexit Marea Britanie era cea mai puternică piață de export după Germania, în prezent ocupă locul al șaselea. De altfel, este foarte probabil ca IMM-urile să aleagă Germania ca destinație de export .
În același timp, U.E. rămâne cea mai importantă piață de export pentru IMM-urile europene, urmată de SUA. Proporția companiilor exportatoare în alte zone este în creștere în toate piețele, cu excepția Italiei și Marii Britanii.
Potrivit Index-ului, principalele trei probleme pe care companiile trebuie să le rezolve înainte de a începe activitatea de export sunt cele legate de valorificarea avantajelor e-commerce, menținerea dezvoltării în piețe necunoscute și obținerea de informații din piață. IMM-urile din Franța, Marea Britanie și Spania au obținut cel mai mare punctaj, fiind cel mai pregătite pentru activități de export.
Studiul din 2016 a intervievat 12.815 proprietari de IMM-uri și directori generali, comerciali, executivi și de vânzări, în perioada 14 iunie-24 august 2016. Interviurile au fost realizate în următoarele țări: Belgia (1.111), Franța (1.250), Germania (1.249), Italia (1.667), Olanda (1.999), Polonia (1.790), Spania (1.247) și Marea Britanie (2.502). În 2016, a fost inclusă pentru prima dată în studiu Spania.