Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 1 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Google Docs are un rival serios pe piață care tocmai ce a ieșit din beta. Dropbox Paper e răspunsul pentru documentele colaborative de la Google Docs pentru cei care sunt în ecosistemul Dropbox. L-am analizat un pic.
Am decis să testez o perioadă Dropbox Paper să văd dacă mă înțeleg cu el sau dacă poate fi o alternativă reală la Google Docs. Răspunsul e cu dus și întors, pentru că, deși e un produs care arată foarte bine, are funcționalități limitate pe alocuri.
Ce oferă Dropbox Paper? Ai o variantă web și una mobilă, dar nu există o aplicație de Windows, ceea ce nu îmi place în mod special, pentru că obișnuiesc să folosesc Quip, instalat în calculator, nu un program în browser. Dar nici Google Docs nu are o altă aplicație, în afară de cea prin care poți sincroniza fișierele (disponibilă și pe Dropbox).
Poți crea documentele simplu, iar ele se salvează automat și îți salvează și istoricul editărilor. În plus, poți colabora în timp real cu cei care au și eu cont Dropbox. Dacă ai un cont de firmă, poți adăuga mai multe persoane.
În documente poți adăuga imagini, tabele, fișiere din Dropbox și linkuri. Opțiunile sunt mai limitate decât cele de pe Google Docs, care oferă și posibilitatea de a crea Power Point și Excel, ceea ce e mai util în majoritatea organizațiilor.
Dropbox Paper aduce aminte de Medium, prin spațiul de lucru foarte curat pe care-l oferă, un fundal alb și nimic altceva, pe când Google Docs arată ca un document Microsoft Word din 2000.
Un alt avantaj e că poți sincroniza Google Calendar cu Dropbox și creează documente pentru fiecare întâlnire în care poți nota diferite lucruri, de la o minută a întâlnirii, până la concluziile ședinței. Asta mi s-a părut o opțiune interesantă.
Concluzia e că Dropbox Paper e o alternativă doar pentru cei care folosesc Dropbox pentru muncă. Ai nevoie de conturi corporate ca să profiți de el, mai ales că serviciul oferă doar 2 GB de stocare gratuită, spre deosebire de cei 30 GB de la Google Drive (cu tot cu mail). Încercați-l și spuneți-ne dacă vă place.