eMAG a lansat de curând platforma Deschide România, dedicată producătorilor locali. Am vorbit cu ei la emisiunea Ziua Zero despre perspectivele pentru micii antreprenori.
Iulian Stanciu și Florin Filote (Marketplace Director eMAG) au participat la emisiunea Ziua Zero pentru a vorbi despre perspectivele Deschide România, dar și despre 2016 la eMAG și viitorul celui mai mare magazin online din România.
Originile Deschide România de la eMAG
"Ne-am gândit ce am putea face cu timpul oamenilor, al meșteșugarilor și al producătorilor români și ne-am gândit ce le lipsește. Ne-am dat seama că mulți vând produsele în târguri, la marginea străzii și nu au o adresabilitate națională. Am pus astea cap la cap cu ce avem noi-o bază foarte mare de clienți și o deschidere la nivelul țării, o acoperire națională, cu un milion de vizite în fiecare zi. Am zis să le punem împreună. Pe lângă listarea simplă, să le marcăm pentru a se vedea că fac parte din acest program, promovarea lor, dar și învățarea micilor antreprenori, meșteșugari sau ONG-uri să vândă, să listeze produsele, să ducă tot procesul până la capăt", a spus Iulian Stanciu, CEO al eMAG la Ziua Zero.
Există și câteva criterii pentru cei care vor să se înscrie în Deschide România. "Cifra de afaceri să fie de maximum 500.000 de lei, producția să fie în România, în principal de producția acestor lucruri în România. Le-am dat comision 0 pentru ONG-uri și întreprinderile sociale, iar clienții normali beneficiază de comision la jumătate față de cel normal, pe lângă promovare și training", a spus Stanciu.
Primele rezultate pentru Deschide România
Există o singură limitare momentan. "Limitarea pe care am gândit-o este dată de industria alimentară în momentul de față, pentru că există restricții privind livrarea produselor. Ne-am axat pe industria non-alimentară. Alte restricții nu mai sunt, dar suntem atenți ca produsele să fie produse în serie, chiar dacă e vorba de o serie mică. Să nu fie produse unicat", a spus Florin Filote.
Sunt 32 de parteneri dintr-un total de 2.500 din marketplace. Rezultatele vor fi tratate separat, pe măsură ce ne vom duce activ să căutăm producătorii
"În momentul lansării am avut peste 5.000 de produse în 98 de categorii. Au fost 21 de cereri de înscrieri până acum. Producătorii care-și doresc să acceseze acest program vor beneficia de un procedeu de înscriere identic cu cel de la Marketplace. Intră pe marketplace.emag.ro, accesează secțiunea Aplică Acum și parcurge cei șase păși simpli prin care poate deveni partener. Sunt 32 de parteneri dintr-un total de 2.500 din marketplace. Rezultatele vor fi tratate separat, pe măsură ce ne vom duce activ să căutăm producătorii", a mai spus Filote.
Iulian Stanciu a declarat că obiectivul, în cifre, este de 14 milioane de lei (3 milioane de euro) generate în vânzări pe Deschide România. De altfel, din marketplace, asta înseamnă un procent mic. "Am crescut numărul partenerilor, suntem la peste 2.500. Numărul produselor a ajuns la peste 1,3 milioane. Avem peste 1,9 milioane de comenzi generate pentru partenerii noștri, o dublare față de 2015. Am lucrat la fluxurile din spate, astfel încât să facem procesul de integrare cât se poate de rapid", a spus Florin Filote.
Am crescut numărul partenerilor, suntem la peste 2.500. Numărul produselor a ajuns la peste 1,3 milioane. Avem peste 1,9 milioane de comenzi generate pentru partenerii noștri, o dublare față de 2015. Am lucrat la fluxurile din spate, astfel încât să facem procesul de integrare cât se poate de rapid
"Marketplace a ajuns la 22% din totalul vânzărilor eMAG. Avem pe de o parte două direcții pentru 2017-creșterea vânzătorilor deja existenți, și un proces de extindere cu selleri noi. Am ajuns la 200 de selleri pe lună, dar vrem să ajungem la 1.000 de selleri noi adăugați lunar. Ne vom duce foarte în profunzime, păstrând un echilibru cu calitatea serviciului oferit de selleri. Ne vom duce către training-uri pentru ei.
Află toate detaliile în emisiunea de mai jos.