MyCluj este aplicația lansată de primăria Cluj-Napoca prin care se pot face sesizări, pentru a se evita procesul de a petiționa prin email sau direct la birourile autorităților. Scriind acest articol de la București, nu pot să nu-mi amintesc că aici construim statuia Hortensiei Papadat Bengescu, în timp ce răspunsurile la sesizări se întorc pe mail după ce au fost printate, semnate și scanate de către funcționari.
Dar, lăsând invidia de “mitic” la o parte, să vedem ce face aplicația. E disponibilă pe iOS și Android, dar și pe desktop, unde poate fi văzută o hartă a tuturor sesizărilor făcute în Cluj-Napoca. Aplicația funcționează cu ajutorul unui cont făcut cu ajutorul mail-ului și ai cinci meniuri mari și late.
Avem “Rapoarte sesizare” unde îți scrii problema, selectezi locația și descrii ce se întâmplă. Poți adăuga și trei poze, iar apoi o trimiți. Potrivit primarului Emil Boc, aplicația este conectată la sistemul intern al Primăriei de management al documentelor ceea ce înseamnă că sesizările ajung direct la serviciul de specialitate din cadrul Primăriei responsabil cu soluționarea lor, de unde va primi și răspunsul, direct în aplicație, în contul personal.
De asemenea, mai ai o listă de sesizări și telefoane directe la Primărie și Poliția Locală. Pe desktop, spre deosebire de aplicații, ai o hartă unde vezi toate sesizările făcute. Pentru a urmări solicitarea la registratură, clujenii o pot urmări, cu ajutorul numărului de înregistrare generat de către aplicație, în portalul online al primăriei.
De la București, sperăm să apucăm și noi să vedem posibilități moderne prin care poți petiționa Primăria, indiferent de sector. Până atunci, poți să o faci prin email și pe site-ul Primăriei București, dar interfața e foarte veche. Ne place ideea de a putea să o faci din aplicație, pentru că dacă vezi o groapă sau un semafor care merge prost, o poți raporta imediat, așa cum o face aplicația Civic Alert, de exemplu.