Qualitance a fost înființată în 2007, pe când ieșea primul iPhone. Cu acel gând în minte, să facă produse care să schimbe viețile oamenilor, au pornit la drum cei doi fondatori. Astăzi au ajuns la cifră de afaceri de milioane de euro și la contracte cu mari companii din lume.
"2016 a fost cel mai interesant an din viața noastră. A reprezentat un punct de turnură majoră pentru noi, cu deschiderea liniei de inovației. Încercăm să facem lucrurile mai bine, nu ne propunem neapărat ceva. Trecerea spre inovație a venit natural. Qualitance s-a înființat în 2007, când a apărut și primul iPhone, un lucru magic. Aveai senzația că bagi mâna printr-o gaură de vierme și părea că atingi viitorul. Atunci am pornit și noi la treabă. Exact asta a fost ideea, să construim produse care fac tehnologia să creeze senzația de magie.", a spus Ioan Iacob la emisiunea Ziua Zero.
"2016 a reprezentat o creștere mai mică față de anii anteriori, de doar 50%. Ne obișnuisem cu o creștere de 75%. Transformarea costă. Nu am înțeles lucrul ăsta până când nu ne-am întâlnit cu situația din 2016. Am fost mereu forțați să fim cash positive și profit positive, dar s-a simțit. A fost un an cu niște costuri care au ținut direct de reorentiearea companiei. Costul pe care nu-l vezi, e costul transformării unui mindset, să refaci lucrurile până când se așază pe noua formă.", a mai spus cofondatorul Qualitance.
2017, transformare spre produs
Pentru 2017, Qualitance vrea să treacă și în zona de produse proprii. "Rămânem o companie de servicii, deși în 2017 deschidem o linie care se va ocupa de produse proprii Qualitance. Interesant în 2016 a fost schimbarea de mindset. Eu personal am fost suspicios la conceptul de inovație, realitatea e că majoritatea companiilor care vorbesc despre inovație, fac un soi de innovation theater. Ceea ce facem noi e să construim lucruri, nu doar să vorbim, să construim produse revoluționare.", a spus Ioan.
2016 a reprezentat o creștere mai mică față de anii anteriori, de doar 50%. Ne obișnuisem cu o creștere de 75%. Transformarea costă. Nu am înțeles lucrul ăsta până când nu ne-am întâlnit cu situația din 2016
"Produsele proprii vor fi doar o extensie a mindset-ului Qualitance. În șase luni - un an vom avea primele produse pe piață. Sunt câteva produse pe care lucrăm în paralel în zona B2B și B2C", a mai explicat cofondatorul firmei.
Miza pentru Qualitance e să fie mereu în centrul ultimelor schimbări tehnologice. "Tehnologiile emergente reprezintă 80% din oportunitate. Deschid posibilități care nu existau. Lucrurile care se întâmplă cu inteligența artificială, cu realitatea virtuală, cu blockchain, creează oportunități care nu existau. Pentru noi inovația are câteva componente: tehnologii emergente și să fie o soluție de 10 ori mai bună decât ce există în momentul de față pentru o problemă majoră a oamenilor și a societății", spune Ioan Iacob.
Proiecte cu Ikea la nivel global
Qualitance are parteneri mari. Ikea la nivel global se numără printre aceștia sau Virgin, firma lui Richard Branson.
"Am creat parteneriate cu firme destul de mari care să ne permită ca proiectele noastre să aibă impact. Un astfel de proiect este unul cu Ikea, în care încercăm să schimbăm modul în care oamenii fac shopping, să introducem o schimbare radicală. Un alt proiect îl avem cu o firmă din Australia. Lucrăm pentru a găsi soluții și a revoluționa modul în care oamenii își pregătesc mâncarea", mai spune Iacob.
"Virgin Sport a fost unul din proiectele interesante de anul trecut. S-au și lansat în mod oficial. Virgin vrea să transforme lumea prin fitness și wellness. Întrebarea pe care a avut-o Richard Branson a fost - Cum arată asta? Care sunt aplicațiile și platformele? Cum traducem o idee de genul ăsta în practică? Asta e ceea ce am făcut cu Virgin Sport. Am terminat prima fază a proiectului, ei au lansat business-ul și vom lucra pentru dezvoltări ulterioare", a mai spus antreprenorul român.