Dacă vrei să fii relevant online, trebuie să fii găsit. Internetul e ca un hypermarket uriaș. Dacă stai în colțul tău, chiar dacă vinzi produse foarte bune, nu te va găsi nimeni. Trebuie să te optimizezi și să fii sus în căutări.
Trenduri de business de urmărit
“Creșterea oricărui business are două motoare principale: pe de o parte evoluția generată de creșterea naturală a pieței și pe de altă parte, creșterea reală, dată de evoluția efectivă a business-ului. Mizăm pe ambele dimensiuni în strategia noastră de dezvoltare, însă depunem eforturi active în zona de eCommerce (educație prin articole pe blogul DWF, susținerea de traininguri, seminarii etc). În România încă există nișe cu un potențial insuficient exploatat în mediul online sau care se bazează încă în măsură mare pe atragerea de trafic plătit”, spun cei de la DWF.
Specialiștii de la DWF, spun că trebuie în continuare acordată atenție creșterii importanței optimizării site-urilor pentru mobil . “Există industrii în România unde procentul de vizitatori care vin din Google folosind terminale mobile a depășit 72%”, spune Mihai Vînătoru.
Rezultatele și planurile DWF
DWF se concentrează în continuare pe creșterea calității, spun reprezentanții companiei. “Anul acesta estimăm o cifră de afaceri de 800.000 de euro, în condițiile creșterii portofoliului de campanii active”, spune Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici, cofondatorii DWF.
“Anul 2017 este unul de consolidare internă, de maturizare a proceselor de business utilizate în cadrul companiei. Căutăm în permanență metode prin care să putem livra mai multă plus valoare clienților DWF, pentru ca aceștia să-și poată atinge obiectivele de business mai rapid și chiar să le depășească. Planificăm o accentuare a eforturilor în zona de educație și traininguri specializate SEO, atât la nivel intern, cât și în exteriorul agenției”, au mai spus reprezentanții DWF.
În prezent DWF gestionează 80 de campanii SEO, pentru clienți precum F64.ro, TUI TravelCenter, Floria.ro, Fashion House Militari, Ciel sau Sendo.
Sfaturi esențiale pentru un startup
- Esențială este cunoașterea clientului targetat și mai precis a modurilor în care acesta caută informația de care are nevoie pe Internet, în relație cu produsul sau serviciul oferit de companie.
- Prin utilizarea unor instrumente specializate, precum Ahrefs Keyword Tool, UberSuggest sau SEM Rish, se pot afla care sunt expresiile cele mai relevante pentru un anumit business, precum și popularitatea acestora (în termeni de număr de căutări pe lună).
- A doua direcție de lucru pe care o încurajăm la orice startup este redactarea constantă de articole pe blogul companiei, de tip evergreen. Practic, căutați nu să redactați articole de vânzare, ci articole în care persoanele pe care le targetați să poată găsi răspunsuri la întrebări concrete și relevante.
- Al treilea punct: împrieteniți-vă cu oameni din industrie sau din domenii conexe, cu care vă puteți ajuta în zona de redactare conținut pentru site-ul propriu sau postare de materiale utile pentru audiențele site-urilor respective, în care să fie integrată și o mențiune a site-ului vostru. Puneți astfel bazele unui profil de link-uri sănătos, cu mențiuni contextuale și deosebit de relevante.
Greșeli SEO în business
Reprezentanții DWF au vorbit și despre greșelile pe care le fac companiile în privința activității SEO. “Am observat că nu monitorizeaza corect activitatea SEO și nici beneficiul pe care îl au în prezent din acest canal de promovare. Chiar dacă nu derulezi o campanie SEO, dacă nu cunoști exact potențialul pieței pe acest canal de promovare, nu știi ce vizibilitate ai și nu poți spune cât de mare este componenta de trafic brand în totalul afișate de Google Analytics este puțin probabil să fii dispus să investești în această direcție, pierzând astfel o oportunitate de business foarte bună”, spune Sorin Drăghici.