Trebuie să ai o relație cu banca
Ca antreprenor, nu vei avea doar un cont acolo, în bancă, pe care să primești bani și din care să faci plăți. Vei avea nevoie să faci diferite operațiuni, vei avea nevoie de interacțiuni umane. Câteodată, fie că e vorba de administrarea contului curent, fie de o operațiune sau de diverse situații în care ai nevoie de ceva de la bancă sau chiar o linie de credit, ai vrea să poți suna pe cineva.
Devino un client fidel
Dacă devii un client valoros pentru o bancă, lucrurile se pot negocia, vei primi oferte și vei fi tratat ca un partener.
Management financiar
O relație pe termen lung cu banca o transformă pe aceasta în mai mult decât un administrator al finanțelor tale, ci chiar intr-un manager financiar pentru ca poți primi sfaturi de management care să te ajute în business. De asemenea, dacă o banca e familiară cu situația ta și cu istoricul tău din cont poți primi informațiile mai ușor. În plus, în perioade complicate sau provocatoare ale firmei tale, poți primi sfaturi pentru a trece mai ușor peste crize.
Cum e relația antreprenorilor cu băncile?
Am întrebat și antreprenorii pentru a vedea cum se pregătesc pentru o relație de lungă durată cu banca. Am pus întrebarea în “Grupul Antreprenorilor din România” de pe Facebook.
De exemplu, Eugen Oprea, fondator al GetElevatr, o companie de email marketing, a luat la începutul anului un credit. Motivul? Accelerarea părții de development pentru Elevatr. Asta înseamnă angajarea de oameni noi și investiții mai mari. “Nu am făcut foarte multe pregătiri, am mizat pe faptul că afacerea va merge bine și voi reuși să plătesc creditul anticipat. M-am asigurat doar ca în caz de “worst case scenario” rata nu va cauza probleme prea mari pentru cashflow”, spune Eugen Oprea.
La ce se uită antreprenorii? Eugen Oprea scrie că dobânda și comisioanele au avut cel mai mare cuvânt de spus, dar și relația cu banca. Cand a avut de ales între două bănci, acestea fiind criteriile importante.
Nelimitat e important
Astfel, Banca Transilvania vine cu o abordare inedită în acest sens, prin pachetul NELIMITAT BT, nou lansat pe piață, prin care BT oferă oricărui antreprenor un număr #nelimitat de de operațiuni în rețeaua BT pentru un cost fix de 21 de lei pe lună. Asta înseamnă zero comisioane, dacă plățile și încasările realizate cu partenerii de afaceri sunt efectuate printr-un cont BT.
Pachetul de cont curent ”Nelimitat în rețeaua BT” include: plăți intrabancare cu ordin de plată, realizate prin BT24 Internet Banking & Mobile Banking; plăți intrabancare cu cecuri sau bilete la ordin; plăți în valută intrabancare realizate prin BT24 Internet Banking & Mobile Banking; încasări intrabancare cu ordin de plată; încasări intrabancare cu cecuri sau bilete la ordin; încasări în valută; cardul de debit Visa Business Silver – emitere și mentenanță anuală; BT24 Internet Banking și Mobile Banking – abonament lunar; administrare de conturi curente la BT; depuneri de numerar în contul companiei de către delegați şi împuterniciți; servicii de tip alertă, pentru a primi informații despre banii din cont: BT Alert 40, abonament lunar care cuprinde 40 de SMS-uri.
La fel ca la un abonament de telefonie mobilă, există și o serie de extraopțiuni, pentru cei care știu că fac mai multe tranzacții cu clienții altor bănci. Costurile pentru extraopțiunile în lei (adică acele operațiuni efectuate în moneda locală) încep de la 15 lei pe lună, iar cele pentru extraopțiunile în valută încep de la 18 euro pe lună.