Așa că, de la 150 de lei, în perioada ianuarie-iunie, au ajuns la 245 de lei per produs, în intervalul iulie-decembrie 2017. În a doua jumătate a anului trecut, clienții Fashion Days au inclus peste 2,3 milioane de produse, în valoare de peste 560 de milioane de lei, în secțiunea FAVORITE, cu 38% mai multe decât în primele 6 luni.
Cele mai dorite branduri de către clienții Fashion Days România au fost United Colors of Benetton, Zee Lane Denim și Puma, spre deosebire de primul interval al anului, când producătorii preferați au fost NEXT, Zee Lane și GUESS.
Zee Lane, marca proprie Fashion Days, se regăsește cu 3 linii diferite în top 10 branduri favorite pe fashiondays.ro: Zee Lane Denim, Zee Lane Collection și Zee Lane.
Ce preferă clienții Fashion Days din Ungaria și Bulgaria
În paralel, clienții Fashion Days Bulgaria și-au dorit cel mai mult produse de la branduri precum Liu Jo, Guess, GUESS Jeans, Love Moschino, Diesel și Calvin Klein Jeans. În Ungaria, principalul brand a fost Desigual, urmat de Zee Lane, Zee Lane Denim, Guess și NEXT.
Top produse preferate de clienții din Ungaria:
- Set ceas și bijuterii Fossil – adăugat de peste 100 de ori în FAVORITE
- Cizme scurte din piele Vagabond – adăugate de 85 de ori în FAVORITE
- Pantofi slip-on bărbătești Calvin Klein – adăugați de 47 de ori în FAVORITE
Top produse preferate de clienții din Bulgaria:
- Ceas auriu de damă Fossil – adăugat de peste 180 de ori în FAVORITE
- Pantofi sport bărbătești Le Coq Sportif – adăugați de peste 130 de ori în FAVORITE
- Ceas cu cronograf Zee Lane Collection – adăugat de peste 110 ori în FAVORITE
Favoritele românilor
Prețul mediu al unui produs adăugat în secțiunea FAVORITE este de 245 de lei, în creștere cu 63% față de prima jumătate a anului, când prețul mediu a fost 150 de lei. Creșterea bugetului se reflectă și în prețul celor mai scumpe articole dorite de către clienții Fashion Days România în ultimele 6 luni:
- Ceas cu brățară din ceramică Rado – 89.289 de lei
- Ceas cronograf automatic auriu rose cu negru Longines – 35.790 de lei
- Ceas automatic Revolution Vulcain – 32.299 de lei
O altă modificare este și cea a raportului dintre numărul de produse adăugate în secțiunea FAVORITE de către femei și bărbați. Procentul bărbaților interesați de trendurile din fashion a crescut, de la 20,5% la 26,5%, în timp ce femeile au reprezentat un procent de 73,5%. Lista de produse favorite a doamnelor a conținut, în medie, 29 de produse, în timp ce a bărbaților 19 articole.
Topul produselor dorite de către români:
- Cizme scurte din piele întoarsă Classic UGG – adăugate de peste 380 de ori în secțiunea FAVORITE
- Cizme scurte maro din piele întoarsă Bailey UGG – adăugate de peste 370 de ori în secțiunea FAVORITE
- Bocanci de piele nabuc și piele întoarsă cu căptușeală Zee Lane – adăugați de peste 330 de ori în secțiunea FAVORITE
Dacă principalele alegeri ale clienților Fashion Days România sunt reprezentate de încălțăminte și haine, în Bulgaria și Ungaria cel mai dorit articol face parte din categoria accesoriilor:
“Evoluția wishlistului Fashion Days ne arată că românii vor tot mai mult să fie în pas cu trendurile din fashion. Sunt atenți, însă, și la prețuri, astfel că în perioadele premergătoare evenimentelor de reduceri am avut creșteri spectaculoase a numărului de articole adăugate în secțiunea FAVORITE. Cu o săptămână înainte de Black Friday, de exemplu, am avut o creștere de 1.400% a numărului de produse adăugate în wishlist”, spune Robert Berza, general manager, Fashion Days.
Shopping de pe mobil
Aplicațiile pentru iOS și Android rămân nu doar cel mai important portal de vânzări pentru Fashion Days, cu 60% dintre comenzi generate în decembrie, dar și mediul cel mai eficient de adăugare al produselor în wishlist: 2 din 3 produse au fost adăugate în secțiunea FAVORITE de pe telefonul mobil în România, în timp ce în cazul Ungariei și Bulgariei numărul de produse salvate în secțiunea FAVORITE de pe smartphone-uri a crescut cu aproximativ 20% față de prima jumătate a anului anterior.
Cercetarea Fashion Days reflectă comportamentul de consum din intervalul iulie – decembrie 2017 și este realizată pe toată baza de clienți activi în această perioadă, indicând preferințele acestora în materie de tendințe, categorii de produse, branduri favorite și prețuri asociate produselor dorite.