În prezent, Monzo, care se definește ca fiind ”smartphone only bank”, are 650.000 de clienți. Un număr impresionat, dacă avem în vedere doi factori extrem de importanți: serviciile startup-ului sunt disponibile doar în Marea Britanie, iar 80% dintre noii clienți vin prin word of mouth: folosesc serviciile Monzo la sugestia prietenilor.
”Am început acum 3 ani pentru că voiam să oferim o alternativă pentru bănci”, a declarat Tristan Thomas, head of marketing and community în cadrul Monzo. Acesta a fost prezent pe scena conferinței Future Banking, organizată de wall-street.ro.
Din cei peste 650.000 de clienți ai băncii mobile, 50% au vârsta cuprinse între 20 și 30 de ani (există însă și utilizatori mai în vârstă, mai exact, la 92 de ani).
"Circa 80% dintre clienții noștri s-au înrolat în aplicație în urma sugestiilor primite de la prieteni. Atragerea lor este una dintre cele mai mari provocări: să-i facem pe oameni să își schimbe banca și să vină la noi. În Regatul Unit al Marii Britanii, în jur de 10% dintre persoane sunt dispuse să își schimbe banca", a mai spus Tristan Thomas.
Potrivit acestuia, Monzo are trei direcții prin care își atrage clienții.
Payments with friends – în esență, poți face transferuri cu lumea care este în cercul tău de prieteni. E mult mai ușor să le trasnferii banii. ”E un lanț pentru că și ei vor să le tranfere bani ușor altor prieteni”, spune reprezentantul Monzo.
În plus, oferă golden tickets, pentru a atrage clienți, dar și bill spilitting - utilizatorii pot plăti nota la restaurante sau cafenele împreună din conturile Monzo.
Ce servicii oferă Monzo?
Monzo oferă un cont curent la care ai atașat un card de debit. Prin intermediul contului îți poți încasa salariul și realiza diverse plăți. Aceștia îți oferă și funcția de direct debit, destinată plăților recurente.
Îți poți încărca contul prin transferuri bancare din alte conturi pe care le deții sau prin intermediul aplicațiilor Apple Pay și Android Pay. Utilizatorii Monzo își pot trimite bani instant între ei prin selectarea, din lista de contacte, a destinatarului.
Aplicația îți emite lunar un raport al operațiunilor în care vezi pe ce produse și activități ai cheltuit cei mai mulți bani. De asemenea, în urma fiecărei plăți primești o notificare imediat prin intermediul aplicației. Monzo nu percepe comisioane pentru plățile cu cardul în străinătate sau pentru tranzacțiile online efectuate într-o valută străină.
Retragerile de la bancomat de până la 200 de lire sunt gratuite, sumele care depășesc acest prag vor fi comisionate cu 3% din valoare.