Oupio este o boxă wireless, conectată prin bluetooth și care integrează și elemente de iluminare, astfel poate funcționa ca o lampă.

Începuturile

Vlad Iorgulescu a studiat arhitectura și în 2010 a plecat în Norvegia, în căutarea unui job în domeniu. După două luni de căutări nu a găsit nimic, așa că s-a întors în țară și a luat o decizie care l-a adus pe drumul pe care este astăzi: designer industrial. A înființat Creative Pill, un studio de design industrial și s-a ocupat de dezvoltarea mai multor produse. Avea background, pentru că în facultate a participat la mai multe concursuri internaționale unde a fost finalist.

Așa că în 2011 a luat-o pe drumul acesta, iar apoi a început să lucreze pentru o companie din China. La început făcând concepte, apoi primind mai multe responsabilități. "Am avut oportunitatea să lucrez pentru clienți din Statele Unite, Australia, Asia și Europa. Am fost implicat în tot felul de proiecte, de la camere de filmat pentru parcări la sere automatizate sau termostate. De curând, am început să proiectez roboți industriali", povestește Vlad Iorgulescu, într-o discuție cu start-up.ro.

Pentru că a lucrat mult pentru alții sau în consultanță, și-a dorit mereu să dezvolte un proiect personal. Au fost multe idei și dacă îl întrebi cum s-a născut Oupio nu poate să pună mâna pe ceva anume. Spune că a fost vorba de o "supă de idei" care s-a concretizat cu acest proiect.

Oupio, o boxă cu iluminare

Oupio este o boxă wireless care funcționează și drept corp de iluminat. Practic, poate fi pusă în sufragerie sau pe noptieră și funcționează ca o lampă, ambientală sau funcțională, dar și ca boxă conectată prin Bluetooth. Designul este minimalist și se potrivește în cele mai moderne case.

"Suntem bombardați cu gadgeturi, care mai de care mai cool și mai noi. E dificil să ținem pasul. Am căutat să creăm un produs simplu și intuitiv care să înglobeze funcționalități compatibile. Principiul nostru este own less, do more. Din perspectiva noastră, lumina și sunetul conturează ambianța unui spațiu și ar trebui comasate în același produs", explică Vlad viziunea acestui produs.

Până în momentul actual au construit 8 prototipuri, iar versiunea finală dispune de streaming Bluetooth, gruparea a cinci unități printr-un protocol dedicat, iluminare până la 2.000 de lumeni care poate fi ajustată pe diferite tonuri de alb. Pe viitor, încearcă integrarea sistemului în Internet of Things, pasul final spre o boxă cu adevărat inteligentă.

Urmează campania de crowdfunding

Pentru Oupio, urmează campania de crowdfunding pe Indiegogo. Creatorii boxei își doresc o sumă, momentan nedezvăluită, care să-i ajute să producă primele 1.000 de unități, deși planul intern e să obțină mai mult. Încearcă, totuși, să se mențină rezervați.

"În momentul de față suntem în discuții pentru obținerea unei investiții de 100.000 de euro ce ne va permite finalizarea pregătirilor pentru campanie și un buget de marketing. Pentru producție avem nevoie de un minim de 200.000 de euro.", spune Vlad.

Strategia de vânzări va fi una mixtă. "Vom aborda 3 canale principale de vânzare. Vânzare directă prin site-ul oficial, retail prin parteneri, atât site-uri nișate pe product design și tech, cât și magazine fizice unde produsul va fi expus. Nu în ultimul rând, un program de afiliere cu designeri de interior și arhitecți care vor propune produsul nostru pentru spațiile pe care le proiectează. Piața noastră este împărțită în două mari segmente - consumatorul de acasă și segmentul Horeca.", explică Iorgulescu.

"În momentul de față strângem fonduri pentru a lansa campania. Crowdfunding-ul este cea mai bună metodă de a obține finanțare din mai multe motive. În primul rând odată cu obținerea finanțării validăm și un market fit, iar pe de altă parte nu suntem nevoiți să cedăm din companie pentru a finanța producția.", mai spune fondatorul Oupio.

Echipa Oupio

Oupio nu este proiectul individual al lui Vlad. I-a mai cooptat și pe alții în încercarea de a dezvolta boxa cu iluminare. Fratele său, Matei, se ocupă de partea de software development, pentru că deja lucrează pentru un startup din SUA. De asemenea, echipa de la Sonoric Instruments, adică 3 ingineri pasionați de audio, lucrează pentru a lansa un produs care să se audă foarte bine, iar Andrei Constantinescu se ocupă de zona de calibrare audio.

Echipa este completată de Cris Badea, care lucrează ca freelancer în Belgia în domeniul proiectării de circuite integrate și are o experiență de 11 ani în proiectare audio. De asemenea, Ionuț Voiculeț este software engineer cu o experiență de 19 ani. Oupio mai caută un om de marketing și unul de software.

Pentru toată echipa, miza numărul 1 este campania de crowdfunding. Dar nu am putut să nu întreb ce se va întâmpla dacă gadgetul nu va fi finanțat. Doar am văzut atât de multe proiecte care chiar s-au și finanțat și nu au reușit să livreze. "Încercăm din nou, dar mai bine pregătiți. E un drum lung, cu multe hopuri, însă nu suntem aici pentru câștiguri imediate, avem o viziune pe termen lung", spune Vlad Iorgulescu.