Companiile au publicat deja o avertizare, inclusiv pe conturile social media privind noua tentatativă de fraudă.
În cazul Orange, campania se răspândește via e-mail. Mesajul trimis în cadrul acestei campanii are subiectul "Orange România îți daruieste 1.000 de puncte Thank You!!" și promite 1.000 de puncte Thank You și posibilitatea de a achiziționa în termen de 24 de ore, din aplicația My Orange, un smartphone premium la un preț special. Clienților li se salvează datele de autentificare și ulterior sunt direcționați către site-ul legitim.
”Nu da curs invitațiilor de a participa la concursuri și promoții unde ți se cere autentificarea cu datele de logare din aplicația My Orange. Aceste invitații pot veni inclusiv prin e-mail sau de pe pagini de Facebook cu numele Orange România, dar care nu sunt autentice. Îți reamintim că linkul direct către My Orange este www.orange.ro/myorange și îți recomandăm să verifici mereu link-ul prin care accesezi pagina de logare. În plus, te invităm să ne scrii de fiecare dată când întâmpini o astfel de situație. Află mai multe pe www.orange.ro/fraud.”, scriu cei de la Orange pe pagina oficială de Facebook.
Pentru clienții Lidl, atacatorii au pregătit un nou site de phishing. Utilizatorii primesc un link, de regulă pe social media, pe care sunt atrași să îl acceseze cu promisiunea câștigării unui voucher de 100 de euro.
”Verificați de fiecare dată autenticitatea promoțiilor sau a concursurilor care vă cer furnizarea de date personale, date de cont sau date bancare! În cazul în care ați furnizat date de logare în cadrul unor astfel de campanii, vă recomandăm să modificați parolele de acces și eventual să activați autentificarea în doi pași. Dacă ați oferit date bancare sau de card, vă recomandăm să notificați imediat banca referitor la acest lucru și să verificați ultimele tranzacții din conturi”, este îndemnul celor de la CERT-RO.