BizTool.ro este marketplace-ul lansat de start-up.ro și InternetCorp care adună antreprenorii și nu numai, alături de specialiști din domenii diverse care să-i ajute în dezvoltarea afacerii.
Mai exact, pe BizTool.ro, proiect powered by start-up.ro, poți să găsești un specialist, ori poți deveni chiar tu specialist și să le oferi din experiența ta celor care își construiesc acum afacerea. BizTool.ro face curat în toate căutările pe care le faci pe Google după un specialist în grafică, în marketing sau avocat bun.
Am adus alături de noi pe BizTool.ro câțiva specialiști cunoscuți în domeniile lor de activitate. Alături de ei am creat un loc unde să găsiți resursele necesare pentru a vă pune pe picioare firma, dar și unde veți beneficia de puterea și cunoștințele comunității. Unul dintre ei este Toma Grozăvescu, fondatorul agenției de digital marketing SMARTERS.
Obsedat de marketing
Toma a ajuns să studieze, și mai apoi să lucreze în marketing dintr-o întâmplare: voia să-și deschidă o clătitărie, împreună cu colegul de cameră din cămin.
”Când am terminat facultatea (Științe Politice), pentru că nu aveam bani pentru a porni clătităria, am decis să studiez un domeniu care să mă ajute când voi porni afacerea, iar marketingul tot apărea printre recomandări de lucruri pe care trebuie să le știi dacă vrei să pornești o afacere”, povestește el.
Inițial, considera marketingul ca fiind doar un pas intermediar în cariera sa, însă, treptat a devenit, după cum spune chiar el, ”obsedat de domeniu”.
A început să lucreze la site-uri și să facă o serie de campanii de Facebook pentru ONG-urile în care activa încă din timpul masteratului. ”Așa am ajuns să descopăr conceptul de growth hacking, o abordare folosită de unele dintre cele mai de succes companii tech din ultimii ani: Facebook, Uber, LinkedIn, Airbnb, Dropbox și multe altele. În momentul în care am văzut că nimeni nu pune în practică conceptul de growth hacking în România mi-am spus că <de ce nu eu?>”.
Așa a ajuns ca în 2015 să pună bazele SMARTERS, prima agenție de growth hacking marketing din România, unde Toma, alături de echipa sa, ajută clienții să găsească metode noi și mai eficiente pentru a-și crește vânzările și a atrage clienți noi. ”În primii trei ani am reușit să creștem de la o mică agenție locală la a avea proiecte din întreaga țară și chiar din afara ei. Am adaptat și pus în practică conceptul de growth hacking iar rezultatele nu au întârziat să apară”, afirmă Toma.
BizTool.ro - fără marketing ”după ureche”
Ca și rezultate concrete, printre cele 80 de proiecte în care s-a implicat în acești ani, a reușit de multe ori să dubleze sau chiar să tripleze vânzările clienților în doar 2-3 luni. Toma se mândrește și cu faptul că a ajutat un client să-și crească cifra de afaceri de la 700.000 de euro la 3 milioane de euro în circa un an și jumătate.
Cred că din momentul în care ai validat că ai un produs/serviciu bun, marketingul făcut corect te poate ajuta să crești mai repede și sustenabil
”Deși nu toate proiectele au fost 100% succese, am validat faptul că growth hacking-ul funcționează și acum îmi doresc să-l promovez în rândul cât mai multor companii din România, să le ajut să devină mai competitive și să nu mai facă marketing <după ureche>”.
În viziunea sa, nimic nu se întâmplă într-o afacere până nu are loc o vânzare. Iar aceasta este condiționată de o strategie de marketing eficientă.
”Oamenii de la producție nu au ce face, cei de la suport la fel, nu se pot plăti salarii etc. De aceea, marketingul este o funcție crucială pentru orice firmă. Cred că din momentul în care ai validat că ai un produs/serviciu bun, marketingul făcut corect te poate ajuta să crești mai repede și sustenabil”, afirmă Toma.
Din păcate, însă, Toma este de părere că majoritatea afacerilor locale investesc prea puțin în activități de marketing. ”De aceea, o afacere care face asta într-un mod eficient poate ieși ușor în evidență. Îmi amintesc și acum de lucrul cu un restaurant local. Cred că în 3-4 zile de când am început să implementăm campaniile oamenii stăteau la ușa restaurantului pentru că nu mai erau locuri”, spune el, precizând faptul că sunt anumite strategii și unele pe care afacerile locale le pot folosi, dar încă nu le știu, însă pe care atât el cât și echipa sa le-au testat deja.
BizTool.ro - strategii de marketing și SEO
Tocmai de aceea a decis să-și ofere ajutorul pe platforma BizTool.ro, un proiect powered by start-up.ro: pentru a-i ajuta atât pe antreprenorii aflați la început de drum în business, cât și pe cei care au nevoie să-și împrospăteze afacerile pentru a le putea dezvolta în continuare.
”În primul rând, ofer experiență de pe teren. Nu vorbesc din cărți ci din experiență. În ultimii trei ani și ceva m-am jucat cu aproape toate instrumentele și strategiile de marketing la care le poate visa cineva pentru a vedea ce funcționează și în România. În al doilea rând, am observat o mulțime de greșeli comune care pot fi rezolvate relativ rapid iar asta se vede imediat în clienți și vânzări”, declară Toma Grozăvescu.
Și nu în ultimul rând, Toma este unul dintre puținii specialiști din țara noastră care vine cu o abordare de growth hacking marketing. ”Cred că această abordare și setul de tactici și instrumente cu care vine și pe care le-am adaptat pieței din România poate impacta imediat o afacere și poate aduce creștere rapidă și sustenabilă”, spune el.
Pe BizTool.ro am creat un loc unde să găsiți resursele necesare pentru a vă pune pe picioare firma, dar și unde veți beneficia de puterea și cunoștințele comunității. De ce ar trebui să te folosești de ea?
”O comunitate te ajută enooorm să înveți din greșelile și succesele altora. În loc să pierzi zile, săptămâni sau luni căutând de unul singur poți să discuți cu cineva care deja a trecut prin asta și să rezolvi totul într-o fracțiune din timpul pe care l-ai fi pierdut altfel. În plus, feedback-ul primit de la alții te poate ajuta să-ți cizelezi ideile, să le vezi punctele slabe”, este părerea lui Toma Grozăvescu.
Feedback-ul primit de la alții te poate ajuta să-ți cizelezi ideile, să le vezi punctele slabe
De altfel, chiar și el s-a folosit de această putere a comunității. ”Un prim beneficiu a fost faptul că m-am ținut la curent, că am văzut ce se mai întâmplă în România, cum evoluează lucrurile. Apoi, poveștile altor antreprenori m-au inspirat, fie că vorbim de direcții de business, de instrumente pe care să le folosesc, de ce tehnologii și trenduri care încep să prindă viteză și la noi”.
Așa cum spuneam mai sus, Toma Grozăvescu este unul dintre specialiștii pe care îi regăsiți pe platforma BizTool. Dacă vreți să vă numărați printre experții care-și pun la dispoziție cunoștințele, ne puteți da un mail pe adresa [email protected].
Cu ajutorul marketplace-ului de servicii, scopul e să se creeze o comunitate care se ajută și care dezvoltă mediul de afaceri din România.
”Mereu am simțit că în momentul în care am nevoie de un serviciu nu am avut un loc unde să-l găsesc. Sigur, pe Google găsești site-uri individuale ale unor agenții sau specialiști, dar prea puțin puteam compara, nu aveam impresii și review-uri. În plus, dacă ești pe primul loc în Google nu ești neapărat cel mai bun, ci cel care știe sau a investit în SEO cel mai mult. Ca antreprenor știu că ai un avantaj enorm dacă ești printre primii care se folosește de un instrument sau strategie nouă. Și cred că pentru servicii de suport pentru companii mici, acesta este locul unde există oportunitatea momentan”, este recomandarea sa pentru utilizatorii platformei BizTool.ro.