Uncle John este un business lansat în 2015 cu scopul de a transpune experiența culinară oferită de restaurantele bune în zona de fast-food a centrelor comerciale. Cei patru fondatori ai Uncle John, care au lansat în 2014 și brandul Old Brick Pub, și-au dorit să ofere opțiuni de mâncare sănătoasă și pe segmentul de fast-food.
”Ceea ce urmărim noi este să ducem mâncarea din restaurantele clasice, unde durează 20-25 de minute până vine comanda, în zona de fast-food, unde în 6-8 minute să obții cam același produs”, a declarat Alexandru Lascăr, cofondator Uncle John, în cadrul unui eveniment realizat de Ziarul Financiar și Francize.ro.
În 2018 există 5 locații Uncle John în Capitală, tot aici fiind deschis și un atelier de producție pe carne sau sosuri. În acest moment, rețeaua a depășit pragul de 1 milion de clienți care au comandat produsele din meniu. ”Lumea ne vede ca o burgerie, într-adevăr. În timp am rafinat acest meniu și am ajuns ca vânzarea de burgeri să fie undeva la 50%, restul vânzărilor fiind împărțite între produsele vegetariene și chiar vegane, coastele de porc, quesadilla”, a mai menționat Lascăr.
Franciza Uncle John - costuri
Fondatorii Uncle John și-au propus să extindă rețeaua din București cu încă 4-5 locații proprii în următorii trei ani.
În ceea ce privește extinderea prin francize, aceștia vizează deschiderea a 3-5 locații pe an. Ceea ce-și doresc fondatorii acestui brand este ca viitorii francizați ”să dispună de capitalul necesar investiției”. Iar potrivit lui Lascăr, această investiție se ridica la 60.000-70.000 de euro. Ca și structură, această investiție cuprinde taxa de acces în sistemul de franciză, fondurile necesare pentru amenajarea locației și pentru avizări, achiziția echipamentelor și a mobilierului, precum și asigurarea unui stoc inițial de materie primă pentru prepararea mâncărurilor.
Uncle John are o taxă de franciză de 13.500 de euro, o redevență de 4% din cifra de afaceri, precum și o contribuție de marketing de 1,5% pentru că, după cum spune Alexandru Lascăr, ”facem eforturi să promovăm acest produse. Avem un produs care merge merge promovat pe rețele sociale foarte bine”.
Fondatorii vizează pentru extinderea în sistem de franciză orașele cu peste 80.000 de locuitori, iar viitoarele locații ar urma să aibă o suprafață de 50-65 de metri pătrați și să fie amplasate în centre comerciale sau clădiri cu o densitate mare de birouri.