Doxtar este o aplicație mobilă unde poți afla o a doua opinie medicală specializată. E creată de clujenii de la Life is Hard.
---
Jumătate dintre adulții cu probleme medicale din mediul urban, cu vârsta între 25 – 45 de ani, consideră că ar fi avut nevoie de mai multe detalii legate de afecțiunea sau diagnosticul primit în urma celui mai recent consult medical, conform unui studiu iVox comandat de companie.
Un număr similar de respondenți (44,77%) a luat în considerare posibilitatea de a cere o a doua opinie medicală în primele șase luni după efectuarea consultației. Iar printre principalele motive pentru care ar lua o astfel de decizie se numără: faptul că nu considerau că au toate informațiile legate de diagnostic sau tratament (28,19%), neîncrederea în diagnostic (24.16%) și neîncrederea în tratamentul prescris (14,26%).
Doxtar, creată de la o experiență personală
Pentru a intra rapid în contact cu medicii specialiști de care au nevoie, pacienții pot descărca aplicația ”DOXTAR pentru pacienți”, disponibilă de astăzi pentru utilizatorii de Android și în curând pe iOS, sau pot accesa www.doxtar.ro.
„Totul a pornit de la un accident nefericit în urma căruia am înțeles prin ce trece pacientul când are nevoie rapid de opinii medicale informate, în care să aibă încredere”, spune Cătălin Chiș, antreprenor și fondatorul proiectului.
“Am simțit că trebuie să mă implic și, la câțiva ani distanță, am fondat Peditel 1791 – primul call center pediatric din România, non stop și gratuit, astfel încât toți părinții să poată apela la un sfat medical avizat, oricând și de oriunde. Ne dorim să facilităm accesul la o a doua opinie medicală pentru oricine are nevoie. Prin DOXTAR, utilizatorii au acces la medici din România, dar și la specialiști de la clinici internaționale.”, mai spune Chiș.
Mario de Mezzo, project manager la Doxtar
Platformă în engleză în curând
Cele mai recente date Eurostat arată că, în 2015, 9,4% dintre români au raportat nevoi medicale neacoperite din cauza costurilor, a barierelor geografice sau a listelor de așteptare, un număr de aproape trei ori mai mare decât media statelor UE. DOXTAR folosește tehnologia pentru a rezolva aceste probleme.
- Timpul de așteptare – cu DOXTAR, pacienții obțin răspunsul de care au nevoie în cel mult 48 de ore.
- Costurile asociate consultației – în DOXTAR, pacienții plătesc doar „interacțiunea digitală” cu doctorul, fără cheltuieli suplimentare. Prețul este stabilit de medic și este cu până la 20% mai mic decât prețul mediu al unei consultații în cabinet.
- Barierele geografice - DOXTAR oferă acces la sfaturi medicale de la specialiști printr-un mecanism simplu, la un click distanță.
“Ne propunem ca, în a doua parte a anului 2019, să avem funcțională și o versiune în limba engleză a platformei, astfel încât medicii să poată fi accesați de către pacienți din afara țării.”, spune Mario de Mezzo, project manager al proiectului.
Prin intermediul DOXTAR, pacienții au acces în acest moment la 19 de medici din țară și din străinătate, care acoperă zece specializări: diabet, oncologie, neurologie și epileptologie, O.R.L., psihiatrie, psihiatrie pediatrică, medicina muncii, ginecologie, reumatologie, medicină internă. Pentru a primi o opinie informată în termen de 48 ore, pacienții trebuie să încarce dovezile diagnosticului în aplicație sau site.
Utilizatorul are control deplin asupra datelor personale încărcate în aplicație. Aplicația a fost construită în concordanță cu cerințele GDPR și de securitate a informației, folosind standarde la nivelul celor utilizate în industria bancară.
La nivel global, una dintre cele mai cunoscute platforme de opinii medicale suplimentare se numește Grand Rounds, un startup american care a primit 106 milioane de dolari finanțare până acum.