Recent, Oana a organizat un webinar în care a explicat de ce are nevoie un antreprenor de PR. Oana Groza este consultant PR cu o experiență de peste 6 ani în domeniul comunicării. A organizat și promovat evenimente de business, conferințe de presă, iar în 2019 - un eveniment regional dedicat ecosistemului antreprenorial tech din Europa Centrală și de Est. Oana este și unul dintre consultații pe care îi regăsiți pe platforma BizTool.ro, marketplace-ul de servicii powered by start-up.ro, și o puteți contacta acolo pentru alte sfaturi privind promovarea afacerii voastre.
De ce are nevoie de PR un fondator de startup?
”La reputație trebuie să lucrați încă de la început și pornind de la propria persoană”, afirmă Oana Groza.
În opinia consultantului în comunicare, un fondator de startup are nevoie de PR pentru mai multă:
- Vizibilitate
- Creștere
- Încredere
- Poziționare
- Vânzări
- O bază solidă de comunicare.
Cinci strategii de PR pe care le poți folosi de azi și care nu implică bugete foarte mari
1. Construiește povestea brandului și identitatea vizuală – scrieți pe o hârtie care este misiunea voastră (ce faci, pentru cine, cum o să-i ajute), ce valori aveți și vreți să promovați, care sunt obiectivele de business și de comunicare, care este publicul țintă pe care îl aveți. Important: să-ți găsești DE CE-ul companiei tale.
”Construiește un PR kit: bio al fondatorului, logo în format vectorial, scurta descriere a business-ului, fotografii de calitate bună, landscape & portret, o prezentare branded”, spune Oana Groza.
2. Alege canalele de comunicare potrivite – folosiți doar canalele de comunicare pe care le puteți gestiona, comunicați constant, faceți client service.
3. Creează conținut – formate: scris, video, audio;
”Comunică constant, limbaj clar, ușor de înțeles, păstrează același discurs și aceeași tonalitate și asigură-te că ai un conținut umanizat”, este sfatul ei.
De ce să nu renunți la PR pe timp de criză
4. Ia în considerare o comunitate online proprie – pentru cine este, care este scopul, ce obiective ai, ambasadori
5. Lucrează cu presa – află care sunt publicațiile relevante și jurnaliștii care scriu despre domeniul în care activezi și despre alte firme de profil, scrie comunicate de presă, găsește un unghi relevant, fără clickbait, atitudine prietenoasă și respectuoasă, articole dedicate, pitch interviuri.
”Integrați într-o strategie de comunicare materialele pe care le faceți”, menționează Oana Groza.