În perioada de la începutul pandemiei până acum, 58,4% dintre utilizatorii rețelelor de socializare menționează că au interacționat mai mult decât de obicei cu reclamele online, în timp ce 41,7% dintre aceștia declară că nu și-au modificat comportamentul online.
La capitolul cumpărături online, 62,5% spun că au făcut shopping online mai des în timpul pandemiei, în timp ce 37,5% au preferat să facă economii în această perioadă.
Cu toate că motivele folosirii rețelelor sociale sunt diverse, 90,8% dintre respondenți spun că folosesc social media drept o sursă de divertisment și comunicare cu cei dragi, în timp ce 57,5% folosesc rețelele de socializare drept o sursă de informare. Pe lângă aceștia, 22,5% dintre participanții la studiu menționează că folosesc social media drept o platformă de shopping online pentru a căuta, verifica și compara produse, pe când 40% aceștia folosesc rețelele sociale în scop de networking.
La capitolul dispozitivelor de pe care utilizatorii români de internet accesează rețelele de socializare, 90,8% dintre respondenți afirmă că folosesc telefonul mobil, în timp ce numai 8,3% preferă desktopul/laptopul. Doar un procent de 0.8% dintre respondenții studiului folosesc tableta pentru a accesa rețelele de social media.
Când vorbim despre timpul petrecut pe rețele sociale, studiul ne arată că săptămânal respondenții studiului au declarat că petrec online:
- Între 5 și 10 ore - 30%
- Între 10 și 15 ore - 20%
- Între 15 și 20 de ore - 14%
„Faptul că oamenii petrec mai mult timp în social media ne arată că în perioada aceasta creșterea proporțională a bugetelor investite în digital marketing poate genera rezultate mai bune pentru business-urile cu prezență online. Totodată acest lucru este confirmat și de cei 62,5% respondenți ai studiului ce au făcut cumpărături online mai des în timpul pandemiei”, spune Robert Dumitru, Digital Marketing Manager MTH Digital.
Pandemia a influențat ierarhia rețelelor sociale preferate de români: 59% dintre respondenți declară că au adoptat TikTok în timpul pandemiei
Deși fiecare rețea socială are specificul ei, în timpul pandemiei TikTok-ul a crescut, fiind platforma cel mai des preferată de persoanele participante la studiu. În topul noilor preferințe, pe locul al doilea se află platforma LinkedIn cu 14%, iar pe locul trei, cu 12% platforma Instagram.
Conform datelelor furnizate de către reprezentanta companiei în regiune, Laura Savu, pentru UPGRADE100, TikTok este aplicația care are deja în România peste 4.1 milioane de utilizatori lunar, din care 2.4 milioane folosesc aplicația zilnic.
„TIk Tok este un canal cu un potențial de viralizare enorm pentru companiile ce nu doresc să investească buget în digital marketing și doresc o creștere organică a brandului. Desigur, comunicarea trebuie adaptată canalului și trebuie realizat doar conținut video cât mai autentic și relevant audienței targetate” continuă Robert Dumitru, Digital Marketing Manager MTH Digital.
Aceste date reies dintr-un studiu realizat de MTH Digital pe un eșantion de 200 de persoane.