În contextul provocărilor din 2020, Optimized amintește studiul realizat și publicat de Google/Ipsos în care se arată că 70% dintre cumpărători susțin că sunt dispuși să cumpere de la retaileri noi, iar cumpărăturile încep mai devreme și se termină mai târziu.
Consumatorii se interesează din diferite surse online înainte de o achiziție: 78% dintre cumpărători folosesc mai mult de trei surse pe o perioadă de două - trei zile. Totodată, 54% din cumpărături sunt finalizate după Black Friday și consumatorii apreciază prețul avantajos (39%), comoditatea (32%) și disponibilitatea (27%).
Cei mai importanți patru pași în pregătirea campaniilor online
Pentru campaniile online, Optimized recomandă patru piloni pe care acestea să fie gândite, dezvoltate și derulate: Ușurința în descoperire, Investiția în brand, Atragerea de noi clienți pe site și Creșterea vânzărilor.
Ușurința în descoperire. Conform unei cercetări anunțate de Google România și realizate de Kantar, 82% dintre consumatori descoperă produsul online înainte de achiziție, iar principalul canal de descoperire este căutarea pe motoare de căutare; urmează site-ul comerciantului, videourile online, social media și comparatoarele de prețuri. E foarte important de reținut că 55% dintre clienți se informează prin intermediul unui dispozitiv mobil.
În plus, clienții apreciază aceste elemente puse la dispoziție de platforma de pe care cumpără: autocompletarea datelor de facturare și livrare, istoric comenzi, posibilitatea reluării procesului de comandă mai târziu, cumpărăturile cu un click și recomandările de produse pe baza istoricului de comenzi.
Un element crucial în comerțul online e ca platforma să fie optimizată pentru dispozitive mobile. 76% dintre utilizatori sunt mai predispuși să cumpere de la companii care au site-uri optimizate pe mobil.
Pentru campaniile derulate în ultima parte a anului, Optimized recomandă pentru social media o strategie care combină componenta video și conținutul amuzant și relaxat, cu idei „out of the box”, deoarece consumatorii sunt mai receptivi la astfel de abordări.
Totodată, Optimized le recomandă antreprenorilor să încerce să creeze sentimentul de „împreună” pentru potențialii cumpărători și pot face asta menținând conexiunea cu aceștia și asigurându-le un confort.
Mădălina Stănescu de la Optimized a discutat în cadrul unui webinar BizTool Academy despre strategii de Google Ads Search. Poți vedea video-ul de la webinar mai jos.
Nu în ultimul rând, la acest capitol e foarte importantă strategia SEO. Recomandarea este ca fiecare site să aibă o pagină dedicată COVID-19, deoarece este esențial ca vizitatorii platformei să fie la curent cu măsurile care au fost luate în această perioadă.
Apoi, e crucial conținutul axat pe subiecte noi și de interes. Conținutul organic este secretul succesului când vine vorba de strategia de marketing pentru perioada sărbătorilor și e momentul ideal pentru conținut de sezon: articole, ghiduri care pot conecta un business cu potențialii cumpărători.
O resursă foarte bună este Google Trends, care colectează date în timp real și este cel mai bun instrument pentru determinarea subiectelor în trend și crearea unui conținut relevant.
Investiția în brand. Acest pilon este esențial în orice perioadă a anului și acum se dovedește cu adevărat crucial. Astfel, este important ca brandurile să se afirme și să comunice cu publicul țintă ca să creeze o valoare semnificativă și distinctă, factor decisiv în momentul achiziției.
Optimized recomandă în acest sens o strategie care să se axeze pe reclame creative, focus pe videouri care să inspire și se conectează cu consumatorii (70% dintre utilizatori susțin că au aflat de branduri noi prin intermediul YouTube), o strategie SEO puternică pentru a fi răspunsul la căutările online combinată cu reclame personalizate de tip „Responsive” și, nu în ultimul rând, campanii de awareness.
Atragerea de noi clienți pe site. În planificarea campaniilor de marketing pentru un magazin online, Optimized recomandă ca antreprenorii să țină cont de canalul de conversie. Vârful acestuia e reprezentat de etapa în care focusul este ca mesajul să ajungă la cât mai multe persoane din publicul țintă. În această etapă sunt folosite mesaje cu scopul de a oferi informații relevante care să răspundă unor nevoi, întrebări sau probleme pe care potențialii clienți le pot avea.
Urmează etapa care prezintă o ofertă care să corespundă nevoilor clientului. La bază este etapa finală în care concentrarea e strict pe conversii către un public care cunoaște deja oferta și este foarte probabil să achiziționeze.
Mădălina Stănescu de la Optimized a discutat în cadrul celui de-al doilea webinar BizTool Academy despre strategii de Google Ads Shopping. Poți vedea video-ul de la webinar mai jos.
În ceea ce privește Shopping Ads, Optimized recomandă magazinelor pentru octombrie – decembrie 2020 să adauge best seller-urile în feed și să se asigure că stocurile și prețurile sunt actualizate, apoi să evidențieze cele mai căutate produse și să asigure că sunt prețuri competitive și, nu în ultimul rând, să fie ajustată strategia de licitație cu mult timp înainte de Black Friday, deoarece campaniile vor avea nevoie de câteva zile pentru a fi livrate eficient de platformele PPC.
Creșterea vânzărilor. Pentru a crește vânzările, Optimized recomandă ca în acest sezon magazinele online să parcurgă următorii pași: să semnalizeze promoțiile în site, eventual cu un landing page dedicat, liste de audiență de tip remarketing create din timp, folosirea campaniilor de tip Dynamic Remarketing (catalog optimizat) și trimiterea ofertelor personalizate către baza de date, în acord cu politica GDPR, anunțând cele mai recente promoții.