BeeFast, un startup fondat de 4 antreprenori, a pornit ca o soluție de livrări super rapide B2B și B2C, în maxim 2 ore, folosind biciclete și trotinete electrice.

Noul context socio-economic a determinat o linie nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor pentru magazinele offline. Această nouă direcție a fost construită pe fondul contextului pandemic, serviciul fiind oferit de BeeFast clienților începând cu luna aprilie.

În cele 7 luni, peste 70 businessuri offline au trecut în online cu ajutorul BeeFast, numărul total al clienților fiind de peste 150. Aceștia au generat aproape 50.000 de livrări.

Astfel, cifra de afaceri rezultată la 9 luni a fost de 250.000 de euro. Cele mai active businessuri sunt restaurante, cafenele, florării, dar și băcănii, magazine alimentare și de băuturi, magazine de jucării, farmacii, magazine de haine și încălțăminte.

„Cea mai mare provocare a noastră ca start-up a venit tocmai din succesul nostru, dacă luăm în considerare creșterea comenzilor. Ne-am adaptat continuu să susținem dinamica accelerată, practic în decurs de câteva ore ne vedeam nevoiți să aducem oameni noi în echipă, să regândim procedurile de lucru, să prioritizăm liniile de dezvoltare din backend. Am început cu 10 albinuțe – livratori – și acum am ajuns la peste 700 de curieri înscriși în platformă. A fost și este o perioadă intensă. Am reușit însă să facem față schimbărilor, situațiilor imprevizibile inevitabile, să ne adaptăm continuu, pe fondul contextului socio-economic afectat de pandemie”, a declarat Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori BeeFast.

Adaptarea rapidă la cerințele pieței a făcut ca BeeFast să-și respecte misiunea, și anume asigurarea unui timp de livrare scurt, de maxim 2 ore.

Astfel, timpul mediu pentru ridicarea și livrarea comenzilor este de 55 de minute, ușor mai scăzut în perioada stării de urgență, pe fondul unui trafic fluidizat.

Curierii sunt repartizați automat în funcție de proximitate, în momentul în care comanda este confirmată, fără a fi necesară o acțiune suplimentară din partea expeditorului. În prezent, numărul mediu de comenzi este de peste 350/zi, adică 10.000/lună însă capacitatea de livrare este extinsă foarte rapid în funcție de cerințe.

De asemenea, pentru afacerile care își doresc să treacă în online, BeeFast asigură construirea unui shop folosind Shopify, acesta având integrat API-ul companiei.

În 24 de ore clientul dispune de un sistem funcțional și activ de comenzi și livrare, inclusiv sistem de plată. Implementarea este asigurată gratuit de BeeFast cu condiția ca livrările în București să se realizeze prin intermediul platformei.

Pentru perioada următoare BeeFast își propune să continue direcția de dezvoltare de infrastructură digitală, urmărind implementarea în aplicație de noi facilități, atât pe zona B2B pentru integrarea unor business-uri mai complexe din punct de vedere al produselor și serviciilor oferite, cât și pentru curieri și clienți finali.

Cei patru antreprenori estimează că următoarea perioadă, marcată de Black Friday și sezonul cadourilor, va genera o creștere în numărul comenzilor de 25-30%. Aceștia consideră că evoluția BeeFast din ultimele 6 luni va continua trendul ascendent, cifra de afaceri estimată pentru 2020 fiind de 400.000 de euro.

De asemenea, BeeFast se adresează și persoanelor fizice care aleg să trimită colete sau documente rapid, folosind platforma my.beefast.ro.

Momentan, BeeFast este disponibil în București, însă fondatorii au primit solicitări și au în vedere extinderi la nivel național, cu prioritate în Cluj-Napoca și Constanța.